۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۵۵۲۵۹
امام جمعه موقت كاشان:

انتظارات بيهوده سبب شده بار ازدواج روي زمين بماند

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه انتظارات بيهوده خانواده ها در امر ازدواج، يكي ديگر از مشكلات و موانع پيش روي جوانها است، گفت: انتظارات بيهوده خانواده ها در مسأله ازدواج سبب شده است تا اين بار به روي زمين بماند.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا در مسجد آيت الله رضوي، گفت: در سبك زندگي اسلامي، اسلام درباره تمامي مسائل خانواده از جمله ازدواج نظريه دارد و در اين رابطه مي توان ادعا كرد اسلام در طرح مسائل خانواده لقمه را جويده و در دهان بشريت گذاشته است.

وي با اشاره به نظريه اسلام در مورد ازدواج و سبك ازدواج از نگاه دين، گفت: اسلام در مورد مسأله ازدواج يك سختگيري ها و يك آسان گيري هايي نيز دارد.

به گفته وي، اسلام هنگام انتخاب همسر به شدت سختگيري كرده است و براي اينكه زن و شوهر زندگي شيريني را داشته باشند، ملاك انتخاب همسر را جهيزيه قرار نداده بلكه ملاك انتخاب همسر را دينداري و كمالات قرار داده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار همچنين اصالت خانوادگي را يكي از ملاكهاي ازدواج دانست و اظهار داشت: اسلام بعد از انتخاب همسر تأكيد بر ازدواجهاي آسان و پرهيز از مهريه هاي سنگين و افراط  و تفريط دارد و يكي از مشكلات پسران در امر ازدواج، مهريه هاي سنگين دختران است.

وي يكي از دلايل تأكيد بر ازدواجهاي آسان را مبارك بودن اهداف ازدواج اعلام كرد و افزود: تكثير نسل و آرامش روحي و رواني از جمله اهداف مبارك ازدواج است به طوري كه  خداوند مي فرمايد، همسراني را از جنس خودتان آفريدم تا آرامش داشته باشيد چرا كه انسان با پول و ثروت نمي تواند به آرامش برسد.

امام جمعه موقت كاشان تأمين غرايض جنسي را يكي ديگر از اهداف ازدواج بيان كرد و گفت: غرايض جنسي، قوي و خطرناك است و تنها راه كنترل آن ازدواج شرعي است و با ازدواج نصف دين حفظ خواهد شد و هر كس مي خواهد خدا را پاك و مطهر ملاقات كند بايد با همسر خود به ملاقات خدا برود.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با بيان اينكه ازدواج راه كمال انسان را باز كرده است، بیان كرد: امروزه افزايش سن ازدواج در جامعه يكي از چالش هاي پيش روي خانواده ها است كه تنها راه برون رفت از اين چالش رفع موانع ازدواج و توجه به ازدواجهاي آسان و پرهيز از مهريه هاي سنگين است.

وي همچنين با اشاره به اينكه انتظارات بيهوده خانواده ها در امر ازدواج، يكي ديگر از مشكلات و موانع پيش روي جوانها است، گفت: انتظارات بيهوده خانواده ها در مسأله ازدواج سبب شده است تا اين بار به روي زمين بماند.

حجت الاسلام اسلامي تبار افراط و تفريط در هزينه هاي جشن عروسي را گناه و حرام دانست و يادآور شد: امروزه بعد از افراط در هزينه هاي ازدواج، جشن طلاق و هزينه هاي سنگين آن نيز به هزينه هاي ازدواج اضافه شده است.

وي بر ازدواج هاي به هنگام تأكيد كرد و ازدواجهاي ديرهنگام  را داراي عوارض سوء دانست و افزود: ازدواج به هنگام  براي زن و شوهر نشاط آور است./1307/202/ب2

ارسال نظرات