۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۲۶۲
حجت الاسلام دهنوي:

خانواده رکن رکين جامعه است

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که خانواده رکن رکين جامعه است، گفت: متأسفانه در کشور ما با توجه به اين که زن و مرد خيلي به يکديگر علاقه دارند اما ابراز محبتشان نسبت به يکديگر بسيار کم است، در حالي كه بايد محبتي که در قلب جاري است را با زبان به يکديگر انتقال دهند.
حجت الاسلام دهنوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسين دهنوي در محفل حسيني شب گذشته که در حسينيه جواد الائمه(ع) واقع در چهار راه شکرشکن برگزار شد، گفت: خانواده رکن رکين يک جامعه است.

وي در ابتدا با تسليت به مناسبت ايام اسارت اهل بيت امام حسين(ع)، افزود: مباحثي که قرار است در اين پنج شب خدمت شما بيان کنم در زمينه ارتباطات زن و شوهر با يکديگر است، ارتباطي که وضعيت يک جامعه را تعيين مي کند.

حجت الاسلام دهنوي با اشاره به وضعيت مردم در کشورهاي غربي، يادآور شد: در کشورهاي غربي مردم آسايش دارند اما آرامش ندارند، در کشوري مثل سوئد مردم از شرايط رفاهي خوبي برخوردار هستند اما تلفات خودکشي در اين کشور از تلفات جاده اي بيشتر است.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه به مهارتهاي ارتباطي زن و شوهر اشاره کرد و گفت: افتخار کنيد به دين خود چرا که مولاي آن اميرمؤمنان(ع) است كه 14 قرن پيش فرموده اند، هر کس زياد گوش مي دهد، زياد بهره مي برد، از اين رو اين موضوع در ارتباط بين زن و شوهر بسيار تأثير دارد و  بايد سعي کنيد هنگامي که همسرتان با شما صحبت مي کند، هيچ کاري انجام ندهيد و فقط به حرفهاي او گوش دهيد.

وي با توجه به وضعيت شديد عاطفي زنان در مقايسه با مردان، توضيح داد: زنان موجوداتي عشق ورز هستند به همين سبب ابراز علاقه کردن به زنان در تحکيم ارتباط زن و شوهر بسيار مؤثر است.

کارشناس مسائل خانواده يادآور شد: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، اگر مردي يک بار به همسرش بگويد دوستت دارم، هرگز فراموش نخواهد كرد، البته اين روايت به اين معني نيست که عبارت دوستت دارم را در طول زندگي فقط يک بار به همسر خود بگوييد.

حجت الاسلام دهنوي افزود: متأسفانه در کشور ما با توجه به اين که زن و مرد خيلي به يکديگر علاقه دارند اما ابراز محبتشان نسبت به يکديگر بسيار کم است، در حالي كه بايد محبتي که در قلب جاري است را با زبان به يکديگر انتقال دهند./867/202/ب2

ارسال نظرات