۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۲۷۰
امام جمعه شهرری:

بمباران یمن از سوی عربستان با مدیریت آمریکا صورت می گیرد

امام جمعه شهرری گفت: عربستان با بمباران مجلس ختم در یمن فاجعه‌ای دردناک آفرید و موج خشمی در جهان ایجاد کرد، این حادثه دلخراش با مدیریت آمریکا از سوی سگ زرد خودش عربستان اتفاق افتاد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند همه تقوا در سایه دو چیز است که اگر انسان آن دو را رعایت کند تمام تقوا را درک خواهد کرد.

وی افزود: نخست، چیزهایی که نمی‌داند را یاد بگیرد و دیگر آن که به آنچه که آموخته عمل کند بدین گونه تمام تقوا را به دست می‌آورد.

امام جمعه شهرری با اشاره به واقعه عاشورا که از حوادث بی‌نظیر تاریخ است، بیان داشت: عاشورا به همان میزان که در نوع خودش بی‌نظیر است در آثار و نتایج باقی مانده نیز بی‌نظیر است و هیچ جنگی در تاریخ اسلام نتایجی به دنبال نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به نتایج تکوینی و اجتماعی بعد از عاشورا، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند زمانی که امام حسین(ع) به شهادت رسید آسمان خون گریه کرد، در روایت دیگر نیز آمده است که خداوند فرشتگانی را بر گرد مقبره اباعبدلله‌الحسین(ع) مأمور کرد تا قیام قیامت بر مظلومیت ایشان اشک بریزند و این نتیجه تکوینی واقعه کربلا است.

وی با اشاره به نتایج سیاسی و فرهنگی این قیام، گفت: امام حسین(ع) به امام سجاد(ع) فرمودند خون من از جوشش نخواهد افتاد تا فرزندم ظهور کند و انتقام مرا از هفتاد هزار افرادی که در واقعه عاشورا نقش داشتند بگیرد؛ این امر تنها اختصاص به آن دوران ندارد.

امام جمعه شهرری با بیان این که حفظ اسلام از مهمترین نتایج درخشان قیام عاشورا بود، اظهار داشت: بنی‌امیه درصدد نابودی اساس اسلام بودند که حضرت زینب(س) به یزید چنین فرمود که ای یزید تو قدرت و توانایی نابودی اسلام و وحی الهی را نداری و نخواهی داشت.

وی افزود: آنان علاوه بر این که نتوانستند اسلام را نابود کنند بلکه کوچکترین تغییر و خللی نیز در آن نتوانستند وارد کنند و امروز تشیع ثمره همان اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی در خطبه دوم گفت: امسال مراسم عزاداری امام حسین(ع) نسبت به سالهای گذشته با حضور پرشور مردم بسیار باشکوه‌تر برگزار شد.

وی افزود: نگرانی‌هایی که در زمینه برگزاری فوتبال در شب عاشورا وجود داشت و همچنین تبلیغات سوئی که دشمنان به ویژه عربستان در این زمینه انجام می‌دادند با تدبیر خوب مسؤولان مرتفع و نقش دشمنان نقش بر آب شد و تماشاگران سیاه پوش حرمت شب عاشورا را در استادیوم حفظ کردند.

امام جمعه شهرری با اشاره به جنایات عربستان در یمن، تصریح کرد: عربستان با بمباران مجلس ختم در یمن فاجعه‌ای دردناک آفرید و موج خشمی در جهان ایجاد کرد این حادثه دلخراش با مدیریت آمریکا به توسط سگ زرد خودش عربستان اتفاق افتاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سربازان گمنان امام زمان(عج) در استان فارس با دستگیری یک گروه تکفیری داعش و خنثی کردن عملیات تروریستی آنان قدرت خود را به رخ دشمنان کشاندند./813/201/ب2

ارسال نظرات