۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۲۷۶
خطیب جمعه نجف‌آباد:

جنایات آل سعود فراتر از مکتب خلفا و روشی صهیونیستی آمریکایی است

حجت‌الاسلام حسناتی با محکوم کردن جنایات آل سعود در کشتار مردم بی‌گناه یمن، گفت: در کجای سنت پیامبر چنین جنایاتی وجود داشته، حتی در مکتب خلفایی که داعیه‌دار آن هستند، چنین جنایاتی وجود نداشته است و عمال آل سعود با این جنایات به یقین ثابت کردند که دست پرورده صهیونیست و آمریکا هستند.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت سیدالشهدا (ع) و به نقلی روز شهادت امام سجاد(ع)، درباره شخصیت این امام همام، گفت: تفسیر دین در زمان امام زین‌العابدین در قالب مناجات، دعا و به نمایش گذاشتن خلق و خوی اسلامی و انسانی در جامعه بود.

وی با اشاره به شرایط خفقان بار بعد از واقعه عاشورا و امامت امام سجاد(ع)، افزود: امام مکارم اخلاق را در قالب مناجاتی که نمونه‌اش در صحیفه سجادیه به دست ما رسیده است تفسیر کرد و امروز ما مدیون امامان شیعه، قله‌های کرامت، عزت و شرف هستیم که با برافراشتن پرچم عزت و آزادگی، مکتب اسلام را برای ما تفسیر کردند.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه خطبه‌ها با محکوم کردن جنایات آل سعود در کشتار مردم بی‌گناه یمن در مراسم ختم، بیان داشت: درماندگی و واماندگی دشمنان در صحنه‌های نبرد، نمایشش در پستی و رذالت بی‌حد آنان است که تاریخ با این همه جنایات مثل آن را ندیده است که برای رسیدن به هدفشان به هر چیزی متمسک می‌شوند و مردم بی‌گناه را در یک مراسم عزاداری به خاک و خون می‌کشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کجای سنت پیامبر چنین جنایاتی وجود داشته، حتی در مکتب خلفایی که داعیه‌دار آن هستند، چنین جنایاتی وجود نداشته است و عمال آل سعود با این جنایات به‌ یقین ثابت کردند که دست پرورده صهیونیست و آمریکا هستند و روش‌هایشان عیناً همان روش‌های اسرائیلی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است.

سلاح ملت‌های مظلوم در برابر مستکبرین، ایمان، حریت و آزادگی است

نماینده ولی‌فقیه در نجف آباد با اشاره به پیروزی‌های جهان اسلام در برابر جهان خواران در سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: نگرانی امروز دشمنان پیروز شدن مردم یمن که به حتم به پیروزی خواهند رسید، است، همان‌گونه که مردم عراق و سوریه در برابر استکبار ایستادند و آنانی که خود را حافظان قرآن می‌دانند باید بدانند وعده الهی حتمی است و ملت‌های مظلوم با سلاح ایمان و حریت و آزادگی به پیروزی خواهند رسید.

وی در ادامه با تشکر از مردم و شیعیان جهان که در تعظیم شعائر دینی به‌ ویژه در دهه اول محرم که سنگ تمام گذاشتند، بیان داشت: این‌گونه مجالس که امروز در تمام نقاط جهان طنین‌انداز شده است، تعجب دشمنان را برانگیخته که شیعه چیست که این‌گونه شعائر دینی خود را پاس می‌دارد.

حجت‌الاسلام حسناتی روح بخشی به عزاداری‌ها را وظیفه اصلی در پاسداشت شعائر دینی برشمرد و گفت: آنچه در عزاداری‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، روح عزاداری و بیان معارف دین است و باید موارد شاذ که به عنوان آسیب و موردپسند دشمنان است و وسیله و دستاویز آنان برای نفوذ قرار گرفته، از مراسمات عزاداری برچیده شود.

آسیب‌های عزاداری، دستاویزی برای نفوذ دشمن است

وی یکی از آسیب‌های عزاداری را با دین، نان خوردن دانست و بیان کرد: آن عده محدودی که هنوز با دین می‌خواهند نان بخورند باید متوجه شوند که حضرت اباعبدالله بالاتر از آن است که وسیله خودخواهی و منیت آنان قرار گیرد و مجالس عزاداری را وسیله رسیدن به اهداف و مقاصد خود قرار دهند و مسؤولان هیأت‌های عزاداری در برابر چنین افرادی مسؤول هستند.

امام جمعه نجف‌آباد به برخی از پیام‌های قیام امام حسین(ع) که باید سرلوحه زندگی امروز ما قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: حضرت فدای حق شد، فدای معروف و مقابله با منکر، فدای حفظ سنت پیامبر خدا شد تا دین ارزش‌ها در بین ما باقی بماند و وظیفه ما برای بقای دین، شناخت و عمل کردن است که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا و مهم این است که ما در کدام جبهه قرار داریم.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بر طبق حق و معروف عمل کنیم، همه کارها خدمت به سیدالشهدا(ع) است و امروز بودن در جبهه حسین یعنی یاور امام زمان بودن است که اگر حسینی عمل کنیم پیشرفت و رشد و تکامل یک جامعه قطعی است./1306/201/ب2

ارسال نظرات