۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۵۲۸۰
امام جمعه اردبیل:

تبعیت از اهل بیت بزرگترین رمز گشودن درب های عنایات خاصّه خداوند متعال است

امام جمعه اردبیل تبعیت از اهل بیت(ع) را بزرگترین رمز برای گشودن درب های عنایات خاصّه خداوند متعال دانست و گفت: بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوی باید مانع از زوال عنایات حسینی و بد خرجی و ولخرجی معنوی و هدر دادن مقامات معنوی که در فضای معنوی محرم حاصل می شود، شد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل از اهالی استان به خاطر برگزاری مراسم عزاداری پرشکوه دهه اول محرم به صورت شایسته و منظم تشکر کرد.

وی همچنین از دست اندرکاران و خدمتگزاران به عزادارن و عزاداری ها از جمله صدا وسیما، نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری تشکر کرد.

آیت الله عاملی با اشاره به ازدهام فوق العاده جمعیت در مرکز شهر بر لزوم بازگشایی حریم شیخ صفی تأکید و درباره از بین رفتن فرصت فعالیت های عمرانی در شهر در تابستان گذشته شدیدا گلایه کرد.

امام جمعه اردبیل از اهالی کشور جمهوری آذربایجان که در بین تضییقات خاص، حضور فوق العاده ای در مراسم عزاداری داشتند، تشکر کرد و گفت: اگر قرار باشد برای آذری ها هویتی تعریف شود همیشه آن هویت، عاشورایی، غدیری، نبوی، علوی و حسینی است و آذری ها اول حسینی، سپس آذری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر شعار امسال حسینیان آذری یعنی «امری لأمرکم متّبع» از تمام کسانی که در تبیین و تبلیغ این شعار تلاش کردند تقدیر کرد و بر ادامه آن تأکید کرد و بیان داشت: تمام عنایات اهل بیت(ع) در همین اتباع نهفته و تبعیت از اهل بیت، بزرگترین رمز برای گشودن درب های عنایات خاصّه خداوند متعال است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از خطبه ها از عزاداری بسیار شایسته اهل سنت در منطقه عنبران، هشتجین و غرب گیلان تشکر ویژه نموده و آن را جوابی شایسته برای وهابیانی دانست که امسال از عزاداری اهل سنت نهی کرده بودند.

وی افزود: عزا و گریه برای ابا عبدالله(ع) سنت نبوی است و هر کس به این سنت عمل نکند در سنت مرتکب تبعیض شده و با تبعیض در سنت عامل به سنت نیست و لذا اخیرا در کنفرانس گروزنی، دویست عالم اهل سنت از جمله رییس الازهر وهابیت را از دایره اهل السنّه و الجماعه خارج کردند.

نماینده ولی فقیه در استان از عزاداری بسیار پرشور شهرستان های استان تجلیل کرد و بر پخش هر چه بیشتر آنها از صدا و سیما تاکید کرد.

امام جمعه اردبیل همچنین مدح بلیغی از جمعیت پاکبانان که جوان های پر انگیزه آن را تشکیل داده تشکر نمود و از اهالی استان خواست همه پاکبانان طبیعت و محیط زیست باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تشکیل مجموعه های مدنی جهت حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز را حیاتی و نشان رشد و اعتلای مدنیت و فرهنگ استان دانست و تاکید کرد که همه باید در این امر مقدس سهیم باشیم.

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها از خیرینی که در دهه محرم کارهای بزرگی انجام دادند قدردانی کرده و در این خصوص به طور خاص از یکی از تجار اردبیلی ساکن در تهران که با پنجاه میلیون تومان چندین زندانی مالی را آزاد کرد تشکر نمود.

نماینده ولی فقیه در استان از عزاداران خواست بعد از دهه محرم با مراقبت و تقوی مانع از زوال عنایات حسینی شوند و خدای نکرده با گناه و معصیت مرتکب بد خرجی و ولخرجی معنوی و هدر دادن مقامات معنوی که در فضای معنوی محرم حاصل می شود، نشوند./937/201/ب2

ارسال نظرات