۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۵۵۲۸۵
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

آل‌سعود وقاحت را به حد اعلای خود رسانده/ تفکر غربی عزت و استقلال نظام را هدف قرار داده است

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که غرب حامی و شریک عربستان در جنایات یمن است، گفت: سعودی‌ها جنایت و وقاحت را به حد اعلای خود رسانده‌اند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به کشتار خونین مردم مظلوم یمن از سوی رژیم آل سعود طی روزهای گذشته، اظهار داشت: سعودی‌ها جنایت و وقاحت را به حد اعلای خود رسانده‌اند.

وی یادآور شد: کشتار مردمی که در یک مجلس عزا جمع شده بودند و به خاک و خون کشیده می‌شوند، نشان می دهد که آل‌سعود به هیچ قانون و منشور بین‌المللی پایبند نیست، تعبیر سیدحسن نصرالله که یمن امسال را کربلای دیگر دانسته است؛ کاملا صحیح است، انتظار می‌روند سازمان های مدافع حقوق بشر نسبت به چنین جنایاتی اقدام سریع داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که غرب حامی و شریک عربستان در جنایات یمن است، خاطرنشان کرد: 99 سازمان حقوقی و حقوق بشر این کشتار را محکوم کرده اند و حتی کشور فرانسه که خود سلاح به عربستان فروخته نیز جز این محکوم کنندگان است، اما این محکومیت سیاست یک بام و دو هوایی است که هیچ اثری ندارد.

آیت‌الله شبستری با تأکید بر این‌که جنایات ضدبشری و ضداسلامی آل‌سعود نشان‌گر تفکر ضداسلامی وهابیت است، تصریح کرد: عربستان با نمایش نظامی خود در یمن و همچنین مزدورانش داعش در سوریه و عراق تنها می‌خواهند اظهار وجود کند که با دلاوری مردم سوریه، عراق و یمن؛ شکست های قابل توجهی بر عربستان تحمیل کرده اند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود توهین وزیر امور خارجه آلمان به ملت ایران را محکوم کرد و گفت: نباید اجازه ورود چنین آدم‌هایی به کشور داده شود؛ تنها لغو جلسه کافی نیست، چنین سیاست‌مدارانی عزت نظام اسلامی را خدشه‌دار می کنند که بایستی وزارت امور خارجه اقدامات مقتضی در مقابله با چنین رفتارهای غیردیپلماتیک را داشته باشد.

وی در ادامه احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا دانست و اظهار داشت: باید در مسائل فرهنگی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم غیرت و ولنگاری از جامعه رخت بسته و کشور به سمت ابتذال و بیس اعتقادی برود بار دیگر سلطه مجدد استعمارگران انجام می‌شود.

آیت الله شبستری از بی‌توجهی به مسائل و بودجه فرهنگی از سوی مسؤولان در کشور انتقاد کرد و از دولت خواست توجه ویژه‌ای به مسایل فرهنگی در برنامه توسعه ششم داشته باشد و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان جنگ نرم و تهاجم فرهنگی گسترده علیه نظام اسلامی ایران آغاز کرده‌اند، بی توجهی به عرصه فرهنگ از درون نظام غیرقابل قبول است.

وی با بیان این‌که دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است و تنها در مسائل اخلاقی و بدحجابی خلاصه نمی شود، افزود: مصداق روشن معروف اقتصادی منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است، اگر به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانیم هیچ کدام از تحریمات اثری بر کشور نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خواستار اهتمام جدی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی شد و ادامه داد: باید مسؤولان و تولیدکنندگان به رونق تولیدی که با چرخه اقتصادی عملی می‌شود توجه کنند و بیشتر تمرکز خود را بر تولید با کیفیت داشته باشند نه اینکه تعداد تولید را زیاد کنند.

امام جمعه تبریز در پایان با تقدیر از عموم مردم و هیأت‌های عزاداری آذربایجان در برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم اظهار داشت: امسال در کنار شکوه برگزاری شعار هیهات من الذله و لبیک یا حسین بیشتر دیده میشد که نشان از رسیدن مردم و مسلمانان به بلوغ فکری و سیاسی است.

عضو خبرگان رهبری خواستار توجه عموم عزاداران به دو تفکر یزیدی و حسینی در عصر حاضر شد و گفت: امروز کشور با بحران فرهنگی رو به‌ رو است؛ باید دانست که عزاداری امام حسین(ع) مقدمه‌ای برای شناخت مرام حسینی است، دشمنان و یزیدیان زمان به دنبال تاریخ واقعه و فتنه‌های صدر اسلام هستند، تفکر غربی و آمریکایی عزت و استقلال نظام را هدف قرار داده است./935/201/ب2

 

ارسال نظرات