۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۳۰۹

جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در هشترود برگزار می‌شود

جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در پنج رشته شعر، نقاشی، عکس، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی در هشترود برگزار می شود.
مدافعان خرم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی، علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم به یاد شهید مدافع حرم هشترودی «اسماعیل کریمی اصل» در پنج رشته شعر، نقاشی، عکس، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با  هدف  ترویج فرهنگ  ایثار، شهادت و مقاومت  و همچین ارج نهادن به رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم در محورها و موضوعاتی شامل  نقش تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت، ترسیم چهره زیبای مدافعان و شهدای مدافع حرم، نقش ایران و حزب‌الله در محور مقاومت، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان و ترسیم چهره گروه‌های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره برگزار می شود.

وی افزود: در  بخش عکس هر عکاس می تواند ١٠ قطعه تک عکس در موضوعات جشنواره ارسال کند و در بخش شعر نیز علاقمندان می توانند اشعار خود را بامحوریت موضوعات جشنواره ارسال کنند.


محرمی گفت: در بخش نقاشی هر هنرمند می تواند سه اثر تولیدی را با تکنیک آزاد و در  اندازه ٥٠*٧٠ ارسال کند، همچنین در بخش نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی هر هنرمند می تواند سه اثر را  از فیلمنامه ها و نمایشنامه هایی که تاکنون از آن نمایش یا فیلمی ساخته نشده و یا در جایی چاپ نشده است را با تایم تقریب ١٥ دقیقه به دبیرخانه ارسال کند.

وی تصریح کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا سی ام آذرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در شهرستان هشترود، خیابان امام، روبه روی حوزه علمیه برادران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ هشترود ارسال کنند.

گفتنی است، جشنواره یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود، فرمانداری هشترود، بسیج هنرمندان استان و ناحیه مقاومت سپاه هشترود برگزار می شود./935/102/ب2

ارسال نظرات