۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۳۲۳
فرمانده سپاه خراسان شمالی:

حرکت در مسیر شهدا نیازمند تبعیت عملی از ولایت فقیه است

فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: برای منحرف نشدن از مسیر شهدا باید همه ما فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
سردار مرتضوی - مراسم افتتاح نمایشگاه یاد یاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سیدحسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) استان خراسان شمالی، امروز در آیین افتتاح نمایشگاه «یاد یاران» که در آستانه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان دایر شده است، اظهار کرد: دفاع مقدس مدرسه‌های بود که درسهای فراوانی را به ملت ایران آموخت.

وی اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور روح مقاومت، ایثار، شهادت‌طلبی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است که شهدا همیشه بر آنها تأکید داشته و امروز این رسالت بر عهده ما گذاشته شده است.

سردار مرتضوی که دبیر کل کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: اینکه کنگره سه هزار شهید استان همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی برگزار می‌شود، توفیق بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه بایستی تلاش کنیم تا این کنگره مقدمه‌ای برای زنده کردن آرمانها و ویژگیهای شهدا در بعد فردی و اجتماعی باشد، افزود: باید بین نسل امروز و دفاع مقدس و شهدای گران‌قدر آن دوران پیوند قلبی و عقلانی ایجاد شود که در این راستا یکی از اقدامات مؤثر برگزاری کیفی کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا است.

سردار مرتضوی گفت: همه ما امروز رسالت سنگین قرار گرفتن و حرکت در مسیر شهدا را داریم و برای اینکه از این مسیر منحرف نشویم ضروری است فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

به گفته دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی رهایی از مشکلات پیش‌ رو و چیره شدن بر آنها با بصیرت و آگاهی کامل، درگرو تبعیت محض و عملی از ولایت فقیه و رهنمودهای معظم له است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «یاد یاران»، با بیان اینکه نمایشگاه مزبور یادآور دوران پرفراز و نشیب همراه با سختی و نشاط رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: فضای کلی نمایشگاه از فضای جبهه و شهادت برگرفته و سخت‌کوشیها و ساده‌زیستی‌های آن دوران را به نمایش گذاشته است.

سردار مرتضوی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی برای ادامه راه پرافتخار خود نیاز مبرمی به این فضاها و پیروی از سبک زندگی جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس دارد.

گفتنی است، امروز و در آستانه برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، نمایشگاه رزمی و فرهنگی «یاد یاران» در جنب سالن اجلاس این کنگره و در محل دهکده مقاومت بسیج بجنورد افتتاح شد.

این نمایشگاه دارای 100 غرفه است که در آن موضوعات مختلف دوران دفاع مقدس ازجمله معرفی مشاهیر خراسان شمالی، اسناد جنگ و رشادتهای آزادگان در دوران اسارت، نمایش توانمندی‌های نظامی و رزمی، اسناد و عکسهای متعلق به شهدا، شناسنامه ایثار شهدا و غیره به نمایش گذاشته شده است.

لازم به یادآوری است، کنگره 3 هزار شهید استان خراسان شمالی، همزمان با ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در مهرماه سال 91، از بیست و چهارم تا بیست و هفتم مهرماه جاری در بجنورد برگزار می‌شود.

در مدت‌زمان برگزاری این کنگره شهدا، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات