۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۵۵۳۴۲
امام جمعه همدان تشریح کرد؛

از ضرورت تبیین قیام عاشورا تا اهداف جنگ افروزی آمریکا در منطقه

امام جمعه همدان با بیان اینکه جنگ افروزی آمریکا به دلیل مشکلات شدید مالی در آمریکا است، گفت: دولت آمریکا به دلیل داشتن بدهی های سنگین مالی در تعهدات خود در برجام اهمال و جنگ راه می اندازد و پول ملت ایران را چپاول می کند.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه امروز با اشاره به جایگاه فرهنگ عاشورا، اظهار داشت: فرهنگ عمیق عاشورا بسیار غنی و ژرف است و نباید از کنار آن به آسانی با غفلت عبور شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی انحرافات و ضعف های مراسم عزاداری در دسته جات، خاطرنشان کرد: یکی از ضعف های رایج که در میان هیأت های عزاداری مشاهده می شود؛ طبل زنی است که به دلیل آزار دادن مردم به واسطه صدای زیاد باید اصلاح شود.

امام جمعه همدان توجه به قیام امام حسین(ع) و تاسی آن را سبب تغییر در زندگی مسلمانان توصیف کرد و گفت: نبرد در کربلا سر سلسله نزاع میان حق و باطل تا روز قیامت است.

وی با اشاره به اهمیت تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا برای افراد جامعه، اظهار داشت: پس از قیام عاشورا در روزگار کنونی بسیاری از افراد هنوز هم در برابر پذیرش حق مقاومت می کنند.

آیت الله طه محمدی با بیان این که راه آورد عاشورا برای جامعه انسانی خداپرستی، عقلانیت و سعادت بود، ابراز داشت: توجه به اهداف عاشورا سبب می شود تا انسان از راه حق و صواب منحرف نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: نبرد عاشورا مملو از عبرت های سازنده برای بشریت است که باید با تحلیل های سازنده برای مردم بیان شود و مسیر حقیقت را رهنمون باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جنگ افروزی آمریکا به دلیل مشکلات شدید مالی در آمریکا است، اظهار داشت: دولت آمریکا به دلیل داشتن بدهی های سنگین مالی در تعهدات خود در برجام اهمال و جنگ راه می اندازد و پول ملت ایران را چپاول می کند.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در روز عاشورا تأکید کرد: بانوان باید در روز عاشورا احترام این روز را نگه داشته و به خاطر این روز حجاب خود را رعایت کنند هرچند امسال نسبت به سال های گذشته اوضاع حجاب بهتر بود.

وی در پایان با بیان این که انسان اگر تمام دارایی دنیا را داشته باشد اما از مسائل اخلاقی تهی باشد فقیر است گفت: برخی افراد که با زد و بند حقوق های نجومی گرفتند به دلیل این که از سجایای اخلاقی بهره ای ندارند بازهم فقیر و بی چیز هستند./979/201/ب2

ارسال نظرات