۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۵۵۳۴۹
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

وضعیت حجاب در جامعه زینبی و علوی نیست/ با امر به معروف و نهی از منکر در راه پیام عاشورا قدم برداریم

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) با بیان ‌اینکه عفاف و حجاب در جامعه کمرنگ شده و وضعیت حجاب در جامعه زینبی و علوی نیست، گفت: باید اهداف عاشورا را زنده کنیم و با رفتار، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در راه پیام عاشورا قدم برداریم.
گواهی

به گزارش خبرگزاری رسا خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران ظهر امروز در تجمع بزرگ رهروان زینبی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند، اظهار داشت: همایش زنان عاشورایی امروز در سراسر کشور برگزار می‌شود تا بار دیگر پیام‌های عاشورا را مرور کنیم.

وی با اشاره به سفر پنج ماهه حضرت زینب(س) قبل از روز عاشورا و 40 روز پس از عاشورا، گفت: از عمده دلایلی که حضرت زینب(س) توانستند بر مشکلات غلبه کنند و این چنین شخصیت والایی داشته باشند تربیت و اصالت خانوادگی اهل بیت(ع) است که از ریشه الهی بهره می‌گیرند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه سعادتمند داشته باشیم باید زنان سعادتمند تربیت کنیم چرا که محال است جامعه‌ای سعادتمند باشد اما زنان آن و شیوه زندگی آن‌ها با معیارهای اسلامی تطبیق نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی ادامه داد: اگر نوع همسرداری، شیوه فرزندپروری و نوع همسرداری اسلامی نباشد تردید نداشته باشیم که محکوم به شکست هستیم.

وی با اشاره به وجود آمار بالای طلاق در جامعه، گفت: متأسفانه مفاسدی در جامعه جولان می‌دهند و خواسته یا ناخواسته با آن درگیر هستیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران افزود: زنان باید مسیر حرکت خود را به مسیر اهل بیت(ع) بکشانند و بدانیم که علت بسیاری از مشکلات تأسی نجوییدن از زنان عاشورایی است.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی بیان کرد: اولین معیار برای پرورش جامعه سالم این است که زنان متدین باشند و در مسیر دین قرار گیرند و مد و زندگی امروز ما را از اهداف بلند خارج نکند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی مطرح می‌کنند که اسلام با شادی مخالف است درحالی که شادی در اسلام وجود دارد و شادی آن بر خلاف لهو و لعب یا شادی برخی کنسرت‌ها زودگذر نیست و با شادی در دین اسلام افراد از درون احساس رضایت دادند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران به نقش خانم‌ها در کسب روزی حلال اشاره کرد و افزود: اهل بیت(ع) هیچ وقت به روزی حرام روی نیاوردند و با کمبودها زندگی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه دروغ بسیار جولان می‌دهد و عواقب خطرناکی دارد و نمی‌شود بگوییم عاشورایی و علوی هستیم و عملمان به گونه‌ای دیگر باشد.

وی به اهمیت لقمه حلال در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت: ازجمله موارد مهم و تأثیرگذار طهارت مادر است که بر روی جامعه اثر می‌گذارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران تصریح کرد: حفظ حجاب از پیامدهای عاشورا است اما متأسفانه عفاف و حجاب در جامعه کمرنگ شده و وضعیت حجاب در جامعه زینبی و علوی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی ادامه داد: خراسان‌جنوبی مردمی متدین دارد اما در تهران و برخی از شهرها وضعیت بد است و حتی مغازه‌ای که مانتوی دکمه‌دار داشته باشد در تهران پیدا نمی‌کنیم.

وی بابیان ‌این‌که حضرت زینب(س) زیر بار زور و ظلم نرفت و تا آخرین نفس از اسلام دفاع کرد، گفت: باید اهداف عاشورا را زنده کنیم و با رفتار، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در راه پیام عاشورا قدم برداریم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، فضای مجازی را یک قیچی دولبه دانست و افزود: این فضا هم می‌تواند اطلاعات دهد و هم می‌تواند نابود کند./880/101/ب2

ارسال نظرات