۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۳۵۷
امام جمعه بندرعباس:

واردات بی‌رویه به اشتغال و اقتصاد داخلی ضربه می زند

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه واردات هنر نیست، گفت: واردات بی‌رویه موجب ضربه به اقتصاد، اشتغال و اقتصاد داخلی می‎ شود بلکه باید افتخار را در رونق صادرات به کشورهای مختلف بدانیم و در این زمینه کوشش کنیم.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌ الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه‌ های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت درک پیام عاشورا و علل اصلی قیام امام حسین(ع)، گفت: تمامی مداحان و واعظان و روحانیان باید در دهه‌های دوم و سوم محرم به تبیین اندیشه اباعبدالله و بررسی محورهای مکتب حسینی بپردازند.

وی در ادامه یکی از دستاوردهای مکتب عاشورا برای ملت ایران را ایستادگی و روحیه ایمان و ایثار در وجود ملت ایران دانست و افزود: باید درس‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) را در زندگی خود بکار ببندیم تا جامعه اسلامی بتواند یک جامعه نمونه و افتخار آفرین باشد.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: عزاداریهای منسجم و باشکوه مردم در ماه محرم عامل اصلی قوام جامعه اسلامی و رشد اندیشه عاشورایی است و بدون شک این عزاداریها در روز آخرت دستان تمامی عزاداران حسین(ع) را خواهد گرفت و برگ افتخاری است که در زندگی انسان باقی می‌ماند.

آیت الله نعیم آبادی تأکید کرد: واردات هنر نیست و واردات بی‌رویه موجب ضربه به اقتصاد، اشتغال و اقتصاد داخلی می‎ شود بلکه باید افتخار را در رونق صادرات به کشورهای مختلف بدانیم و در این زمینه کوشش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته تربیت بدنی در کش بیان داشت: ورزشکاران باید با تأسی به اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس (ع) با غرور ملی و عزت حسینی در میادین ورزشی حاضر شوند و بحمدالله ما در استان هرمزگان ورزشکاران مطرح و توانمندی داریم که باید قدر آنها دانسته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: آسیبهای زیادی متوجه جوانان جامعه ما است اما با اندکی مسؤولیت‌ شناسی در زمینه تقویت اخلاق و ایمان در وجود جوانان‌مان می‌ توانیم بسیاری از این آسیبها را مهار کرده و جوانان جامعه را به سوی رشد و تعالی رهنمون سازیم.

آیت الله نعیم آبادی، گرایش جوانان به ورزش را بسیار ارزشمند و مایه توفیق و سربلندی جامعه دانست و بیان کرد: باید مراقب جوان‌مان باشیم و خانواده‌ها باید با احترام به حریم فردی جوانانشان بر آنها نظارت کافی داشته و در مقاطع مختلف زندگی با آنان درباره مسائل و موضوعات روز جامعه و آسیبها سخن بگویند تا مبادا برای جوانان و نوجوانان جامعه‌مان مشکلات حاد بروز کند.

وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد که دو ورزش شنا و تیراندازی را به فرزندانشان بیاموزند چرا که هم سبب نشاط در وجود آنها شده و هم در آینده و در مسیر زندگی‌شان به کار می‌ آید.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به مشکلات بیکاری بر سر راه جوانان اشاره و گفت: دولت در این زمینه مسؤول است و باید در این باره برنامه‌ ریزی اساسی داشته باشد تا هم تولید در کشور رونق پیدا کند و هم صادرات کشور افزایش یابد و درآمد ملی از این ناحیه رشد کند./202/851/ب1

ارسال نظرات