۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۵۵۳۶۰
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

انقلاب اسلامی برگرفته از قیام عاشورا است

استاد حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از قیام عاشورا دانست و تاکید کرد که تا زمانی که مردم در صحنه دفاع از نظام و رهبری حاضرند این انقلاب پابرجاست.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد عصر جمعه در همایش بزرگ حماسه حسینی قیام خمینی که در قم با حضور هزاران عزادار حسینی و هیئات مذهبی این شهر در محل میدان روح الله(ره) و در کنار بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد، بیان کرد: حضور مردم در چنین همایش هایی نشان از وفادرای آنان به قیام حسینی و خمینی است که بعد از 40 سال وفادار به انقلاب امام راحل(ره) مانده اند و این باعث برکت انقلاب است.
وی با بیان اهداف والای امام حسین(ع) در قیام خود، احیای امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین اهداف آن حضرت دانست و گفت: امام حسین(ع) از ابتدای آغاز حرکت بر اصلاح جامعه و احیای امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشتند و امام خمینی(ره) نیز همین هدف اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر در برابر ظالم و رژیم منحوس پهلوی را جزء فلسفه انقلاب اسلامی بیان می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که امام خمینی(ره) به پیروی از امام حسین(ع) بپا خواسته و در برابر مستکبران عالم ایستادگی کرد، گفت: وجه تشابه دیگر قیام امام حسین(ع) و قیام امام خمینی(ره)، سازش ناپذیری است؛ امام حسین(ع) از همان روز اول با یزید که نماد فسق و فجور بود بیعت نکرد و در برابر ظالمان انعطاف ناپذیر بود و امام خمینی با سخنرانی هایشان در مقابل آمریکا، اسرائیل و پهلوی ایستادگی کردند.
وی با بیان این که با وجود حمایت آمریکا و ابرقدرت ها از شاه، اما امام خمینی(ره) محکم برسخن خود ایستادگی کرده بودند، خاطرنشان کرد: حضرت امام با پیروی از شعار هیهات من الذله در برابر رژیم شاه و حامیانش ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

این استاد حوزه گفت: امام خمینی(ره) گفتند آمریکا هیچ جایگاهی ندارد و این شعاری است که اسلام را سربلند کرده است و امام راحل بر همین اساس مقابل مواردی چون قانون کاپیتولاسیون ایستاد و می گفت حتی رییس جمهور آمریکا پیش ما جایگاهی ندارد.
وی اضافه کرد: شجاعت و جرأت امام حسین(ع) در مقابل یزید یکی دیگر از الگوهای امام بود که با جرأت در مقابل پهلوی ایستادگی کرد و این اصول اساسی در امام خمینی(ره) بود که انقلاب اسلامی را پیروز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: امام حسین(ع) در قیام شان، انسان هایی شایسته و فداکار را در طرفداری از خود می دیدند که اگر چه تعدادشان اندک بود و فقط 72 نفر بودند اما همگی متعهد و ولایت مدار بودند؛ ما این ویژگی ولایت مداری و متعهد بودن را از افرادی که آن روز از امام خمینی(ره) و امروز از مقام معظم رهبری حمایت می کردند، می بینیم.
وی در پایان تأکید کرد: تا ولایت مداری در کشور باشد انقلاب بیمه خواهد بود و تا حضور مردم در صحنه برای حمایت از رهبر معظم انقلاب است، انقلاب نیز خواهد بود./978/پ202/ج

ارسال نظرات