۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۵۳۷۲
کارشناس دینی:

شیعه باید با کسب شعور حسینی از امر ولایت دفاع کند

کارشناس دینی با اشاره به اینکه شیعه باید با کسب شعور حسینی از امر ولایت دفاع کند، گفت: کسانی که امام حسین(ع) را کشتند ابتدا او را ترور شخصیتی کرده و سپس او را ترور فیزیکی کردند.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مهدی حائری زاده، کارشناس دینی امروز در همایش بانوان زینبی که در امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های حضرت زینب(س) آگاهی و بصیرت ایشان بود، که این امر را در تربیت فرزندان خود نیز به کار برده بودند.

وی افزود: کسانی که امام حسین(ع) را کشتند ظاهرا متعبد به شریعت بودند به گونه‌ای که برخی از آنان برای کشته شدن امام نذر کرده بودند، این اشخاص نسبت به امام بصیرت و آگاهی لازم را نداشتند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) فرزندان خود را با بصیرت نسبت به شأن امام زمان تربیت کرده بودند، عنوان کرد: همین امر سبب شد که دو تن از فرزندان ایشان به عنوان فدائی امام حسین(ع) در دشت کربلا به شهادت برسد.

حجت‌الاسلام حائری زاده افزود: اهل بیت(ع) بر قلب مردم حکومت می‌کنند، به همین علت است که پس از 1500 سال عزاداری امام حسین(ع) هر روز با شکوه‌تر از گذشته برگزار شده و 25 میلیون انسان از سراسر جهان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه شیعه دو رکن اساسی عاشورا و مهدویت دارد که مردم را با عشق و علاقه وارد میدان ولایت می‌کند، بیان داشت: ما باید مراقب این دو رکن باشیم چرا که امروز دشمن این دو را هدف قرار داده است.

این کارشناس دینی در پایان با اشاره به اینکه شیعه باید با کسب شعور حسینی از امر ولایت دفاع کند، خاطرنشان کرد: کسانی که امام حسین(ع) را کشتند ابتدا او را ترور شخصیتی کرده و سپس او را ترور فیزیکی کردند./807/202ب2

 

 

ارسال نظرات