۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۳۷۸
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

نماز ظهر عاشورای مردم زنجان باید الگوی جهانی شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: نماز ظهر عاشورای مردم زنجان همانند عزاداری‎های بی‎بدیل باید الگوی جهانی شود.
علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی خاتمی در خطبههای نماز جمعه این هفته اظهار داشت: سال 95 هجری قمری، 12 محرم سالروز شهادت میراثدار کربلا است که بنا به قول دیگری 25 محرم است.

وی افزود: در این روز اسرای کربلا وارد شهر کوفه شدند، اگر دشمن عقل داشت در همان ساعات اولیه که بازتاب برخورد مردم با اسرای کربلا درک کرد، ادامه نمیدادند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به 23 مهر ماه سالروز شهادت آیتالله اشرفی اصفهانی به عنوان پنجمین شهید محراب، گفت: این شهید توسط مزدوران آمریکا یعنی منافقین به درجه رفیع شهادت رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: روز جهانی استاندارد 23 مهر است، استاندارد علامت اعتماد و اطمینان به سالم بودن جنس و کالا و حمایت قانونی از مصرفکنندگان محسوب می‏‌شود که برای حفظ سلامتی و اقتصاد جامعه مورد توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به 24 مهر سال 1357، افزود: رژیم سفاک پهلوی وقتی قیام مردم را میبیند به هر جنایتی دست میزند تا جاییکه در آبادان سینما رکس و در کرمان نیز مسجد جامع را به آتش میکشد که موجب شهادت عدهای از مردم این شهر شد، اما این جنایت به ضرر این رژیم تمام شد، چرا که موجب بیداری مردم و پی بردن به عمق خباثت و لامذهبی این رژیم شد.

وی خاطرنشان کرد: این جنایت‌ها در حالی رخ می‌داد که کسی که خود را ظلالله میدانست و خود را شیعه معرفی میکرد این اقدامات را انجام داد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به 24 مهر ماه به عنوان روز پیوند اولیا و مربیان، افزود: نسل جوان و نوجوان سرمایه آینده کشور هستند که خودشان، خانواده و محیط آموزشی در تربیت این قشر موثر است باید خانوادهها و اولیای دانشآموزان از مدرسه و تعلیم و تربیت آنها غافل نشده و همراهی و همکاری با این قشر را داشته باشند.

وی با اشاره به 18 محرمالحرام سال دوم هجری و تغییر قبله مسلمانان، گفت: یهودیها همواره در هر کاری اهل نق زدن بودند در حالی که قبله مسلمین بر اساس حکمت و مصلحت به طرف مسجد الاقصی بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز وفات عالم مجاهد و انقلابی پارسا، آیت‏‌الله مهدوی کنی، گفت: وی جزو یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بودند که بخش عظیمی از عمر ایشان در زندان، مبارزه، مجاهده و حمایت از انقلاب اسلامی سپری شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تقدیر و تشکر از هیأتهای مذهبی استان زنجان در برگزاری مراسمهای عزاداری گفت: هیأتهای مذهبی استان توصیههای رهبری و علمای تقلید را گوش فرا داده و تعظیم شعائر انقلاب اسلامی را رعایت کردند.

وی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی در ذبح احشام امسال نیز به خوبی انجام شد، بیان داشت: زیبنده نیست فردی نذر امام حسین را گرفته و زباله آن را در خیابان رها کند.

وی با تقدیر از از شهرداری و آتشنشانی برای پاکسازی شهر، گفت: نیروهای امنیتی و انتظامی و شبکه اشراق و هیأت‏های مذهبی آنگونه که انتظار می‌رفت در این ایام عمل کردند.

خطیب جمعه زنجان با تقدیر از حضور گسترده هیأتهای مذهبی در نماز شهر عاشورای زنجان، گفت: امسال این نماز باشکوه‌تر بود، همانگونه که عزاداری زنجان الگو شده است باید نماز ظهر نیز باشکوه شود.

وی با بیان اینکه اصل عزاداری بعد از عاشورا است، گفت: در دهه دوم محرم نیز هیأت های مذهبی برنامه های عزاداری را ادامه دهند./907/102/ب2

ارسال نظرات