۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۳۹۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

افزایش جمعیت شیعه بزرگترین خدمت به دین در عصر حاضر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: خطر کاهش نیروی انسانی از هر خطری جدی تر است، چون هر کمبودی قابل جبران است اما نبود نیروی انسانی با هیچ وسیله و امکاناتی جبران پذیر نیست، نباید این مسأله را شوخی گرفت، برخی ها مشکل مالی ندارند بلکه عافیت طلبی، خوش گذرانی، نداشتن مزاحم و مسائلی از این قبیل مانع از فرزند آوری آنها می شود.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم عزاداری سالار شهیدان با تسلیت این ایام، اظهار داشت: هر کس روزه قضا به عهده داشته باشد نمی تواند روزه مستحبی بگیرد، اما اگر نماز قضا بر عهده فرد باشد اشکال ندارد که نماز مستحبی بخواند.

وی به اهمیت نماز شب اشاره کرد و افزود: خدای متعال در قرآن کریم و ائمه معصومین(ع) اهمیت نماز شب را تبیین کرده اند و خدای متعال خواندن نماز در دل شب و انفاق را صفات مؤمنان می داند، نماز ارتباط با خدا است و انفاق ارتباط با مردم که نشانه فرد مؤمن و متقی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مؤمن باید برای آخرت خود هزینه کرده و سرمایه گذاری کند، بر اساس کلام الهی هیچ کس نمی داند که خدای متعال برای مؤمنانی که اهل نماز شب و انفاق به مردم هستند چه پاداشی در نظر گرفته است.

وی با دعوت مؤمنان به خواندن نماز شب، ادامه داد: نماز قضا نباید سبب تنبلی و مانع از خواندن نماز شب شود، چرا که وجود نماز قضا مانع از خواندن نماز مستحبی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به تفاوت روشهای خدمت به دین اشاره و عنوان کرد: گاهی یاری دین نیازمند شمشیر کشیدن و جنگیدن، گاه صلح، گاه قیام، گاه ایجاد دانشگاه، گاه زندانی شدن و گاه تحت کنترل جبارین بودن است، زمان و مکان اشکال حمایت از دین را تغییر می دهد.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس نماد دفاع از دین شمشیر به دست گرفتن و جنگیدن بود، ولی امروز به این روش برای دفاع نیازی نیست مثل مدافعان حرم که با اذن نظام به سوریه رفته و با کفار و دشمنان می جنگند.

امام جمعه ارومیه تولید نسل و افزایش جمعیت شیعه را راه و روش حمایت از دین در عصر حاضر عنوان و اضافه کرد: در برهه ای از زمان شعار فرزند کمتر و زندگی بهتر سر دادند و سبب تنبلی افراد از فرزند آوری و تربیت نسل شدند که این مسأله توطئه و فتنه از طرف استکبار بود که زیرکانه در جامعه ما اجرا کردند.

وی ادامه داد: وقتی جامعه پیر شد و نیروی جوانی که توان دفاع داشته باشد کم شد برای تصاحب جامعه نیاز به هیچ جنگ و هزینه کرد اضافی نیست و به راحتی بر جامعه پیر بدون سرباز مسلط می شوند، امام کاظم(ع) با این که سالها در زندان ماندند اما در عین حال تعداد فرزندان خود را افزایش دادند که هر یک در گوشه ای از کشورهای اسلامی به چراغ هدایتی تبدیل شد که حضرت معصومه(س) یکی از فرزندان ایشان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در کربلا امام حسین(ع) طفل شش ماهه داشتند و بیشترین یاران ایشان جوانان هاشمی بودند، اگر می خواهیم دین باقی بماند باید تعداد یاران و سربازان دین را با تولید نسل و فرزندآوری بیشتر کنیم.

وی توضیح داد: خطر کاهش نیروی انسانی از هر خطر جدی تر است، چون هر کمبودی قابل جبران است اما نبود نیروی انسانی با هیچ وسیله و امکاناتی جبران پذیر نیست، نباید این مسأله را شوخی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به حدیثی از معصوم(ع) تربیت فرزند صالح را یکی از صالحات باقیات برای پس از مرگ انسان خواند و ابراز کرد: فرزند صالحی که همه روزه برای والدین خود طلب استغفار می کند یا نماز مستحبی می خواند و دیگر احسانها را می کند حسنات را به حساب والدین خود اضافه می کند.

وی تاکید کرد: باید برای دین سرمایه گذاری کرد و عمده علت اثرناپذیری از عبادات و اعمال نیکو عدم سرمایه گذاری برای دین است، ما چقدر از عمر، مال، فرزند، چشم، گوش، زبان و هستی خود را برای دین کنار می گذاریم؟ اگر کسی در معامله ای 100 تومان سر ما کلاه بگذارد مدام تکرار می کنیم و متاسف می شویم، اما اگر دینمان از دست برود افسوس نمی خوریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه بهشت برترین کالایی است که کمترین مشتری دارد، گفت: بهشت با اعمال صالح به دست می آید نه با تنبلی و سستی، مردم برای رسیدن به بهشت کاری نمی کنند همچنان که برای فرار از جهنم تلاشی ندارند.

وی به عدم توجه مردم به مسائل دینی اشاره و ابراز کرد: در این مدتی که به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هستم به خاطر ندارم که حتی یک نفر مبلغی به دفتر ما آورده باشد که فلانی این مبلغ را صرف تقویت دین کنید، دادن نذری و احسانهای دیگر هر چند که روا است ولی برای حفظ دین کافی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه گفت: برخی از افراد می گویند که در دست مردم پول نیست، بله در دست قشری از مردم پول نیست ولی ویلاهایی که در اطراف شهر به ویژه در منطقه امامزاده ارومیه ساخته شده اند را  اگر پول نیست، چه کسانی ساخته اند؟

وی با بیان اینکه مردم فقیر بیشتر از افراد غنی فرزندآوری دارند، خاطرنشان کرد: مشکل این قشر برای فرزندآوری مسائل مالی و پول نیست بلکه عافیت طلبی، خوش گذرانی، نداشتن مزاحم و مسائلی از این قبیل است که مانع از تحمل زحمت دین است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به وجود محلهای تفریح سالم در سطح استان تأکید و تصریح کرد: دین اسلام مخالف با تفریح و خوش گذرانی افراد نیست و باید امکان تفریح سالم، حلال و سازنده برای همه فراهم شود، ولی این مسأله نباید سبب فراموشی یا بی توجهی به دین و تقویت آن شود.

وی در ادامه به ذکر مصائب امام حسین(ع) در کربلا پرداخت و گفت: عمر سعد لعنت الله علیه در یازده محرم دستور داد همه اشقیایی که از سپاه او به درک واصل شده بودند دفن شوند اما اجازه نداد که پیکر پاک شهدای کربلا دفن شوند و امام سجاد(ع) با مشاهده چنین وضعی که جنازه کفار دفن شد ولی پیکر ولی الهی را عریان رها کردند، نزدیک بود که روح از بدن ایشان جدا شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: هنگام گذر کاروان از قتلگاه اجازه دادند که اسرا بر سر پیکر عزیزان خود حاضر شده و با آنان وداع کنند، هر کس به سمت جنازه عزیز خود رفت و حضرت زینب کبری(س) به گودال قتلگاه آمده و بر بالای سر آن بدن بی سر ایستاد و فریاد زد که یا محمدا این حسین تو است که مسلوب شده است./936/202/ب2

ارسال نظرات