۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۵۴۱۲
معاون تهذیب حوزه های علمیه لرستان:

ساختار حوزه از موانع اصلی تحول است

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان اینکه موانع زیادی در تحول حوزه نقش دارند، گفت: از مهم ترین و اصلی ترین این موانع ساختار حوزه بوده که نیازمند به روز رسانی است.
تحول حوزه

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در عرصه ایجاد تحول در حوزه های علمیه، بیان داشت: این امر نشان از اهمیت موضوع تحول در حوزه ها است.

وی نقش مسؤولان، مدیران و اعضای شورای عالی حوزه را در زمینه تحول در حوزه بسیار مهم خواند و افزود: برای تحقق تحول نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجمی هستیم که در سایه همدلی و وحدت نیروها محقق می شود.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه سالها است طرح تحول در حوزه از سوی رهبری مورد تأکید است، بیان داشت: از موانع مهم عدم تحول حوزه در این مدت طولانی، ساختار آن است.

وی ساختار حوزه را از موانع اصلی عدم تحول خواند و اظهار داشت: ابتدایی ترین گام در امر تحقق تحول در حوزه، به روز رسانی ساختار حوزه است.

حجت الاسلام ولی پور خاطرنشان کرد: به روز رسانی ساختار حوزه نیازمند همدلی، وحدت، همراهی و هم اندیشی بزرگان حوزه و تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه اقدامات ارزشمند و خوبی در زمینه تحول صورت گرفته و نباید از آن غافل شد، تصریح کرد: تحول حوزه همچنان نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: مباحث محتوایی حوزه علمیه نیازمند تجدید نظر است و این مهم نقش بسزایی در ایجاد و تحقق تحول حوزه ها دارد.

وی در ادامه با بیان این که مدیریت جدید آیت الله اعرافی نویدی برای تحقق تحول در حوزه است، گفت: سابقه درخشان آیت الله اعرافی نوید دهنده موفقیت طرح تحول حوزه است.

حجت الاسلام ولی پور به برنامه های تیم تازه نفس آیت الله اعرافی اشاره و عنوان کرد: با توجه به وجود مشاوران توانمند مدیریت جدید حوزه، در آینده شاهد تحول در حوزه خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: در زمینه تحقق تحول حوزه باید فرصتها را مغتنم شمرد و از سخنان، پیشنهادها و مطالبات شخصیتهای بزرگ حوزوی و علمی در این زمینه استفاده کرد./9459/303/ب2

ارسال نظرات