۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۵۵۴۲۵
سردار نقدی:

گروه‌های تکفیری با تشویق افراد به عملیات انتحاری در پی تحریف فرهنگ شهادت هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گروه‌های تروریستی و تکفیری با سوءاستفاده از اصول اسلام و تشویق عملیات انتحاری در پی تحریف حقیقت جهاد و فرهنگ شهادت‌طلبی هستند.
سردار نقدی - کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، امروز در نخستین اجلاسیه کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی ویژه بانوان ایثارگر، با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ شهادت در جامعه، اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای فرهنگ شهادت جاری و ساری نباشد دشمن به آن جامعه طمع می‌کند.

وی با بیان اینکه آشنایی و انس مردم و نیروهای یک جامعه با فرهنگ شهادت آنها را در برابر دشمنان مصون می‌کند، افزود: در واقع اگر منش و فرهنگ شهادت به‌ خوبی در جامعه ما ترویج یابد بدون شک بسیاری از مشکلات و آسیبهای اجتماعی موجود مرتفع می‌شود.

به گفته سردار نقدی با فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان بسیاری از مشکلات و نواقص موجود در کشور از جمله آسیبهای اجتماعی، حقوقهای نجومی، فقر و محرومیت و غیره را از بین برد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ شهادت و مکتب شهدا در مدارس ما به دانش‌آموزان آموزش داده شود، مشکلات در جامعه ذوب شده و از بین می‌روند، خاطرنشان کرد: در واقع الگو گرفتن از شهدا و ادامه راه آنها جامعه را بیمه و مشکلات آن را رفع می‌کند.

سپری شدن دوران تعطیلات جوانان در مناطق سابق عملیاتی نتیجه فرهنگ شهادت است

سردار نقدی ادامه داد: رفع مشکلات جامعه و مبارزه با سبک زندگی غربی در گرو ترویج و گسترش فرهنگ، مرام و مکتب شهدا در جامعه است؛ زیرا دشمن می‌داند نمی‌تواند در برابر کشوری که جوانان و رزمنده‌های آن با روحیه شهادت‌طلبی و دست خالی به جنگ تانکها و ناوها می‌آیند کاری بکند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت خون شهدا و فرهنگ و مکتب شهادت‌طلبی گامهای زیادی در کشور برداشته شده است، افزود: اینکه امروز جوانان این سرزمین برای گذراندن دوران تعطیلات خود به مناطق سابق عملیاتی و یادواره‌های شهدا می‌آیند نتیجه مکتب و فرهنگ شهدا است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه ما آرامش و امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: اکنون هم اگر مکتب شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم بدون شک پیشرفتها و موفقیتهای کشور چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما امروز مدیون ایثار شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی هستیم، افزود: امروز کشورهایی که چند هزار بمب هسته‌ای دارند در مقابل فرهنگ شهادت زانو زده‌اند؛ زیرا ما با فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی خود می‌توانیم در برابر آنها ایستادگی کنیم.

سردار نقدی با بیان اینکه به همین دلیل اکنون توطئه‌های زیادی علیه فرهنگ شهادت در دست اجرا است، اظهار کرد: فرهنگ اصیل شهادت برگرفته از نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع) است، در حالی که برخی تلاش می‌کنند گروه‌های متحجری درست کرده و با به نمایش گذاشتن صحنه‌های خشن و نادرستی چون قمه‌زنی، توهین و تحقیر مقدسات، درآوردن صدای حیوانات و غیره این فرهنگ اصیل را تحریف کنند.

برنامه‌ریزی مسابقه فوتبال ملی ما در شب عاشورا توطئه دشمنان بود

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن عاشورا و فرهنگ شهادت حساب‌شده و با برنامه‌ریزی ویژه است، ادامه داد: یکی از این توطئه‌ها برنامه‌ریزی تقویم ورزشی ما در شب عاشورا و برگزاری اجباری فوتبال در این شب بود.

سردار نقدی اضافه کرد: دشمنان با توطئه‌های خود برخی افراد را فریب داده و با شست و شوی مغزی آنها و دادن وعده بهشت و قرار گرفتن در رکاب حضرت محمد(ص) سبب می‌شود این افراد ساده‌لوح کمربند و جلیقه انفجاری بسته و مسلمانان و شیعیان را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه دشمنان و گروه‌های تکفیری با سوءاستفاده از اصول اسلام و تشویق افراد به عملیات انتحاری در پی تحریف حقیقت جهاد و فرهنگ شهادت‌طلبی هستند، تصریح کرد: این در حالی است که مکتب اصیل شهادت، انتخابهای عاشقانه‌ای چون شهید فهمیده دارد.

سردار نقدی ادامه داد: دشمنانی که فرهنگ ایثار و شهادت امثال شهید فهمیده و مکتب و مرام شهدای هشت سال دفاع مقدس ما را خشونت می‌دانند، تلاش می‌کنند تا با تشکیل، تجهیز و تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری فرهنگ و مکتب اصیل شهید و شهادت را کمرنگ و خنثی کنند.

بانوان ایرانی پیشتاز عرصه فرهنگ ایثار و شهادت هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانوان در عرصه جبهه و شهادت، اظهار کرد: زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس هم به‌ عنوان رزمنده و هم به‌ عنوان امدادگر به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه بانوان در عرصه فرهنگ ایثار و شهادت پیشتاز بوده‌اند، افزود: زنان مسلمان ایرانی از حضرت فاطمه (س) و زینب کبری (س) الگوبرداری کرده و در این مکتب پیشرو هستند.

سردار نقدی تصریح کرد: بانوان زینبی ایران اسلامی همواره در برابر ظلم ایستادگی کرده‌اند که نمونه بارز آن صبر و ایستادگی همسران جانبازانی است که سالها در کنار همسران قطع نخاع شده و جانباز خود مانده و ضمن محافظت و مراقبت از آنها، کوچک‌ترین گلایه و ناراحتی هم ندارند.

گفتنی است، کنگره 3 هزار شهید خراسان شمالی صبح امروز، بیست و چهارم مهرماه همزمان با چهارمین سالگرد ایام سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، با حضور سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، شمار کثیری از مسؤولان استانی و کشوری و اقشار مختلف مردم به‌ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در محل دهکده مقاومت بسیج در بجنورد آغاز شد.

این کنگره تا بیست و هفتم مهرماه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و در مدت‌زمان برگزاری آن، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/201/ب2

ارسال نظرات