۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۴۳۰

چند خبر کوتاه از استان کرمان

گزارش خیل عظیم عزاداران حسینی در اماکن متبرکه کرمان، تمدید تاریخ ثبت نام جشنواره قرآنی مدهامتان، اهدای یکهزار و 154 واحد خون از سوی عزاداران حسینی در کرمان و اجرای طرح اطعام حسینی در کرمان از اهم اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمان، با اشاره به برنامه های عزاداری ایام دهه اول محرم اظهار کرد: در راستای برنامه های راهبردی سازمان اوقاف در خصوص اجرای ویژه برنامه عزاداری سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار بش از 90 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص کرمان برگزارشد.

وی باتوضیح اینکه بیشتر نیات موقوفات ثبت شده استان درباره برگزاری مجالس عزای حسینی در ایام محرم می باشد، افزود: اجرای امینانه به نیات واقفین گرانقدر از مهمترین برنامه های اوقاف در راستای اجرای این طرح است.

حجت الاسلام فاطمی گفت: حضور حداکثری مردم و هیأتهای سینه زنی در روز تاسوعا و عاشورا در فضای معنوی اماکن متبرکه یکی از برکات و کرامات امامزادگان می باشد. تا بر پایی یک مراسم عزاداری منسجم را میسر سازد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی بیش از یکصد مبلغ دینی مستقر در خیمه های معرفت حسینی جهت پاسخ به سوالات دینی و شرعی زائرین حضور داشتند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: همایش "نهضت بیداری همراه با خطبه های علوی" در 11 آبان ماه همزمان با ورود کاروان اسرای کربلا به شام در 30 بقعه و امامزاده استان کرمان برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با اشاره به برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: اداره کل اوقاف استان عضو ستاد اربعین است که به همراه خراسان جنوبی معین استان سیستان و بلوچستان می باشند.

تمدید تاریخ ثبت نام جشنواره قرآنی مدهامتان

حجت الاسلام مسعود راوند مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان و اهمیت آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد، گفت: ثبت نام این جشنواره قرآنی تا تاریخ  ۲۵ مهر  تمدید و آزمون آن نیز به  ۲۹ مهر موکول شد

وی بیان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان از جمله فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد است که همه ساله در رشته های مختلف قرآنی برگزار می شود.

حجت الاسلام  راوند با اشاره به رشته های مختلف این جشنواره قرآنی، افزود: اذان، قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء و صحت قرائت نماز از جمله رشته هایی است که اعضای کانون های فرهنگی جنوب کرمان می توانند در آنان شرکت کنند.

وی عنوان کرد: از جمله اهداف برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، شناسایی استعدادهای قرآنی و طنین انداز شدن فضای قرآنی بر منطقه جنوب کرمان است.

عزاداران حسینی در کرمان یکهزار و 154 واحد خون اهدا کردند

محمدرضا مهدیزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمان، گفت: عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال یکهزار و 154 واحد خون را در استان کرمان اهدا کردند.

وی افزود: تعداد مراجعه برای اهدای خون در این 2 روز، یکهزار و 380 نفر بود که بدین ترتیب حدود 13 درصد از مراجعان به دلایل مختلف پزشکی از اهدای خون معاف موقت یا دائم شدند.

مهدیزاده بیان کرد: بیشترین اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در شهرستان کرمان با 454 واحد بود و بعد از کرمان به ترتیب در سیرجان 245 واحد، جیرفت 237 واحد، بم 130 واحد و رفسنجان 88 واحد خون اهدا شد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: خون های اهدایی در این 2 روز از سلامت بالایی برخوردار بوده و تمامی آنها فراوری شده و آماده توزیع در بیمارستان های استان است.

وی اضافه کرد: به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون با نام نویسی و ثبت در سامانه طرح نذر خون با افرادی که در این 2 روز در این طرح بزرگ ملی ثبت نام کرده اند، تماس خواهند گرفت تا به مراکز ثابت خونگیری در سطح استان تا پایان ماه صفر مراجعه و با اهدای خون، نذر خود را ادا کنند.

مهدیزاده گفت: انتقال خون استان با اجرای طرح بزرگ نذر خون با شعار «نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسؤولانه» و رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم در این ایام فعالیت می کند.

طرح اطعام حسینی در کرمان اجرا شد

حجت الاسلام مصطفی طاهری سرپرست معاونت توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، گفت: طرح اطعام حسینی (ع) با محوریت مراکز نیکوکاری همزمان با ماه محرم در این استان اجرا شد.

وی بیان کرد: طرح اطعام و احسان حسینی (ع) به منظور تقویت فرهنگ انفاق در جامعه و توزیع نذورات مردمی بین خانواده های مستمند اجرا شد و عزاداران حسینی و مردم خیر و نیکوکار استان کرمان سال گذشته بیش از 57 میلیارد ریال در طرح اطعام حسینی (ع) به نیازمندان این استان کمک کردند.

حجت الاسلام مصطفی طاهری با اشاره به اینکه همه ساله در ماه های محرم و صفر، مردم مومن و نوع دوست کرمان اقدام به اهدای نذورات می کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بانک اطلاعات تمام خانواده های نیازمند در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد، خیران می توانند کمک های خود را به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری سراسر استان کرمان تحویل دهند تا بر اساس نیت آنان در اولین فرصت بین نیازمندان توزیع شود.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت معنوی و آمادگی روحی و روانی مردم به منظور خدمت به نیازمندان در ماه های محرم و صفر، جهت دار کردن نذورات مردمی با هدف رساندن نذورات به دست مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تببین فرهنگ احسان حسینی (ع) به نیازمندان و جایگاه ارزشی آن در دین مبین اسلام از اهداف بنیادی و اساسی طرح اطعام حسینی (ع) محسوب می شود.
وی با بیان اینکه دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری استان کرمان تا پایان ماه صفر آماده دریافت و توزیع نذورات مردم خیر است اظهار کرد: خیران می توانند در قالب غذای گرم، جیره خشک، سبد کالا و مساعدت های نقدی به اطعام و احسان خانواده های نیازمند کمک کنند./303/9709/ب1

ارسال نظرات