۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۵۵۴۳۱
آیت الله آل‌هاشم:

ولایتمداری اوج دوستداری ائمه اطهار است

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که ولایتمداری اوج دوستداری ائمه اطهار(ع) است، گفت: عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) بایستی منجر به درک معارف الهی و پیروی از مکتب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت شود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در جمع عزاداران حسینی کاروان راهیان عاشورا تبریز با بیان این‌که مرام و مسلک مکتب حسینی همواره در طول تاریخ نجات‌بخش جامعه بشری از یوغ مستکبران و ظالمان بوده است، اظهار داشت: نهضت حسینی در صحرای کربلا به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به تفاسیر مختلف ارایه شده درباره عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، خاطرنشان کرد: جبهه حق و باطل در هر زمان وجود دارد و یزیدیان زمان همواره به دنبال سرکوب حق‌طلبان و مدافعان حریم عدالت و حقیقت هستند؛ در چنین شرایطی باید دید که در کدام جبهه قرار داریم.

آیت الله آل‌هاشم افزود: ممکن است افرادی باشند که در جلسات عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) حضوری مستمر دارند و خود را محب اهل بیت عصمت و طهارت می دانند اما در عمل، رفتار و سبک زندگی مسیری خلاف جهت آنچه که آن بزرگواران سفارش کرده‌اند، حرکت می کنند، که اگر این‌گونه باشد، سودی در دنیا و آخرت برای افراد نخواهد داشت.

این عالم برجسته منطقه آذربایجان با تأکید بر این‌که عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) بایستی منجر به درک معارف الهی و پیروی از مکتب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شود، تصریح کرد: محال امر است که فردی خود را دوستدار اهل بیت(ع) بداند؛ اما از نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت که بر عهده ولایت فقیه است؛ تبعیت نکند.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه در دوران غیبت در طول ولایت ائمه اطهار(ع) و انبیای الهی قرار دارد، افزود: ولایتمداری اوج دوستداری ائمه اطهار(ع) است؛ فردی که در تبعیت از ولی فقیه زمان خود سستی دارد، بداند که در سال 61  هجری نیز به ندای «هل من ناصر ینصری» امام حسین(ع) نیز بی توجهی می کرد.

آیت الله آل‌هاشم با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و عقیدتی، اظهار داشت: هدف اصلی و نهایی تمامی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام، تخریب ولایت فقیه و در نهایت براندازی انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که در هر زمان و هر مکان نیازمند بصیرت حسینی برای مقابله با توطئه های دشمنان هستیم، تصریح کرد: تبعیت از امام باید در میدان عمل تجلی پیدا کند، در غیر این صورت تنها شعار دوستداری اهل بیت(ع) سر داده‌ایم، امروز بایستی جبهه حق بیش از هر زمان دیگری تقویت شود./935/202/ب2

 

ارسال نظرات