۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۵۴۴۹

تبیین «عوامل دين زدايی از منظر امام سجاد» در حرم رضوی

همزمان با سوگواری و عزاداری دهه دوم محرم الحرام در حرم امام رضا(ع) «عوامل دين زدايی از منظر امام سجاد» تبیین می شود.
 نمایشگاه «میراث عاشورا در قاب عکس»

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از واقعه عاشورا امام سجاد(ع) پرچمدار این نهضت در راستای تثبیت آن شدند، «عوامل دين زدايي از منظر امام سجاد» در حرم مطهر رضوی تبیین می شود.

وی افزود: این موضوع هر روز قبل از اذان مغرب و عشاء ساعت 16:30 از سوی حجت الاسلام محمد فردوسي پور، معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه علمیه خراسان مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: حجت الاسلام سيد مهدي رضوي نسب نیز شنبه تا پنج شنبه قبل از نماز جماعت ظهر و عصر ساعت 10:30 در شبستان گرم به شرح صحيفه سجاديه می پردازد.

وی افزود: حجت الاسلام محمدرضايي تهرانی نیز شنبه تا پنج شنبه پیش از اقامه نماز ظهر و عصر به بیان «درسهايي از نهضت اباعبدالله الحسين» در رواق امام خمینی(ره) می پردازد.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: «بررسي حوادث بعد از واقعه عاشورا» موضوعی است که حجت الاسلام سيدمرتضي حسينی، مدرس حوزه علمیه از شنبه تاجمعه ساعت 18:45 در رواق امام خمینی(ره) به آن می پردازد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار مراسم عزاداری و سوگواری ایام شهادت سیدالشهدا در مسجد گوهرشاد برگزار می شود، عنوان کرد: حجج اسلام محمود روحاني نژاد، محسن درفشان، سيد محمد سيدی نسب، سيدعلي موسوي بايگي، محمد علي رسولي، مظفر برسلاني، سيد رسول حسيني يگانه و علي مؤمنی سخنان شبستان گرم مسجد جامع گوهرشاد هستند.

حجت الاسلام حسینی به ویژه برنامه های خواهران در رواق دارالحکمه اشاره کرد و افزود: «تجلي صبر و استقامت حضرت زينب»، «عفت و حجاب زنان عاشورايی» و «عاشورا و نيازهاي امروز» از جمله موضوعات سخنرانی های خواهران است که ساعت 10:20 برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: تبلور زيبايي هاي عاشورا ازمنظر قرآن با سه محور؛ «انگيزه و اخلاص»، عزت و ذلت در كربلا» و «بصيرت و نشاط در كربلا» طی سه روز متوالی ویژه خواهران نیز تبیین می شود.

وی به برنامه های فرهنگی ـ تبلیغی ـ مذهبی زائران غیرایرانی اشاره و عنوان کرد: برنامه های غیرایرانی ها در قالبهای متنوع پاسخگویی به سؤالات شرعی، برگزاری مسابقه، کلاس آموزشی، حرم شناسی، بازدید از موزه، اقامه نماز جماعت، حلقه معرفت، قرائت ادعیه، سخنرانی و عزاداری برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت عرب زبانان در صحن غدیر، سخنرانی و عزاداری در رواق دارالمرحمه، اقامه نماز جماعت و سخنرانی های زائران اردو زبان در رواق های کوثر و شیخ حر عاملی، برنامه های زائران آذری و ترکی زبان ها در رواق غدیر برگزار می شود./302/1308/ب1

ارسال نظرات