۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۵۵۴۶۲
مدیر مرکز خدمات حوزه‌‌های علمیه خراسان شمالی:

دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی و ضربه به ‌سلامت جامعه است

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح «سفیران سلامت» در مدارس علمیه استان، گفت: یکی از اهداف دشمنان از تغییر سبک زندگی، ضربه به‌ سلامت و آرامش جامعه است.
حجت الاسلام امیری- رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری طرح سفیران سلامت در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: با توافق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی مقرر شده تا پس از برگزاری دوره‌های آموزشی لازم، نخستین طرح سفیران سلامت در حوزه‌های علمیه این استان اجرا شود.

وی با اشاره به مؤثر بودن آموزش‌های ارائه شده در کارگاه‌های سلامت و رضایتمندی طلاب و خانواده‌‌ها از این طرح، اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار نفر طلبه و روحانی در این طرح شرکت کرده‌اند و امیدواریم تا پایان سال حداقل 2 هزار نفر از این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام امیری با تأکید بر انسجام در طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود استان، خواستار تعیین پزشک واحد برای اجرای این طرح در سراسر استان شد و گفت: طلاب و روحانیان پس از شرکت در دوره‌های آموزشی بهداشت و سلامت می‌توانند بهترین افراد برای نشر و گسترش فرهنگ سلامت در جامعه باشند.

وی با اشاره به اهمیت تقدم پیشگیری بر درمان، خواستار تقویت دوجانبه و حمایت از طرح سفیران سلامت شد تا با برگزاری دوره‌های آموزشی موردنیاز، اولین طرح سفیران سلامت به‌زودی در استان با نقش‌آفرینی روحانیان اجرایی شود.

حجت‌الاسلام امیری در ادامه با بیان اینکه تلاش غرب برای تغییر سبک زندگی مردم جامعه اسلامی در واقع نوعی جنگ نرم است، گفت: دشمن بعد از ناتوانی در جنگ هشت‌ساله، جنگ در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در پیش‌گرفته که تبلور آن در تغییر سبک زندگی قابل‌مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دشمن از تغییر سبک زندگی، ضربه به‌ سلامت و آرامش جامعه است، تصریح کرد: بیوتروریسم نمونه‌ای از فعالیت‌های دشمن در این زمینه است.

به گفته حجت‌الاسلام امیری، دشمن در حال حاضر با تولید بیماری‌های گوناگون ازجمله سرطان‌ها، بیماری‌های خطرناک و واگیردار مثل انواع آنفولانزا که خیلی سریع جوامع را درگیر می‌کند تلاش دارد افزون بر رسیدن به اهداف سیاسی، انگیزه‌های اقتصادی خود را هم دنبال کند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان با اشاره به نسل جدید وسایل و ظروف پخت‌ و پز مانند انواع ماکروویوها و ظروف تفلون که غالباً در خارج از مرزها تولید و وارد کشور می شود، آثار منفی این تولیدات در سلامت و اقتصاد را گوشزد کرد و بر فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی مثل ظروف مسی که سلامت آنها سالیان سال به اثبات رسیده، تأکید کرد.

وی با پیشنهاد برگزاری کارگاه بیوتروریسم در مدارس علمیه و لزوم روشنگری در این زمینه، تصریح کرد: امروز به بهانه تولیدات بیشتر در کشاورزی و محصولات غذایی، با ایجاد تغییرات ژنتیکی انواع محصولات تراریخته را تبلیغ و در اختیار جوامع قرار می‌دهند که باید پیرامون این موضوعات، تحقیقات جامع و به دنبال آن اطلاع‌رسانی و روشنگری در سطح جامعه و به‌ ویژه حوزه‌های علمیه صورت گیرد.

حجت‌الاسلام امیری نقش حوزه‌های علمیه در آگاهی بخشی جامعه را بسیار مهم عنوان و اضافه کرد: تبلیغ سبک زندگی اسلامی، سلامت جسم و روان جامعه را در پی خواهد داشت./9314/302/ب2

ارسال نظرات