۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۵۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

قرآن کریم هدایتگر جامعه بشری برای همه زمانها و مکانها است

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم بهترین هدایتگر جامعه بشری در همه زمانها و مکانها است و کسی اهل این کتاب شود متوجه می شود چه اسراری در وجود خود دارد.
حجت الاسلام یزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی امروز در مراسم عزاداری ماه محرم حسینیه رضوان آمل اظهارداشت: امام حسین(ع) حجت بی بدیل حضرت حق بود که در روز عاشورا به شهادت رسید و این اتفاق برای اهلش بسیار سنگین است.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: عزای حسینی مصیبت دیگری است که از خداوند متعال می خواهیم عزاداریهای همه ما را به شایستگی پذیرفته و مایه نورانیت شود که ضرورت دارد تلاش ما در این راستا باشد جزء عزاداران واقعی سرور و سالار شهیدان قرار گیریم.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) امین برای شرع و خلق الهی هستند که امانت را به شایستگی تحمل می کنند و دل بیکران امامان معصوم(ع) سبب می شود این همه امانت را درک کنند، گفت: حجت بودن امامان معصوم(ع)، انبیای الهی و عده خاصی از نیکان عالم این نکته دارد که خداوند متعال باید راه را برای هدایت مردم باز کند.

حجت الاسلام یزدان پناه اظهارداشت: خداوند سبحان به سبب آنکه متعال است باید کسی را بفرستد تا سخنان حضرت حق را منتقل کند و راه را به آنان نشان دهد و حجتی را از سوی خود بفرستد.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که حجت به مفهوم دلیل واضح روشن و بی دغدغه است، تصریح کرد: زمین خالی از حجت خدا نمی شود و آن دلیل روشن خدا که صلاح مردم را می گوید و دیگری عذری وجود ندارد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: حجت الهی پیام رسان خداوند متعال به خلق و هدایتگر مردم به سمت صلاح است که در روایات ما آمد زمین خالی از حجت خدا نیست و این از زمان حضرت آدم تا روز قیامت است.

وی تصریح کرد: خدای حکیم و خالق متعال باید حجت را بفرستد و این کار را صورت می دهد که این معنا سبب شد چیزی در اندیشه دینی است با آمدن حجت هرکسی خواست در مسیر ضلالت و خیر رود آن را به وضوح انتخاب می کند.

حجت الاسلام یزدان پناه بیان داشت: در قرآن کریم آمده است هیچ قومی به هلاکت نمی رسد مگر رسولی برای آنان فرستاده شده و حجت برای آنان تمام شده باشد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم ادامه داد: در سوره توبه قرآن کریم بیان شده است تا مردم ندانند خشم و هلاکت معنا ندارد که باید وضوح پیدا کند و مردم کلام حضرت حق را بشنوند.

مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی اظهارداشت: حجت الله بنای رحمت بوده و قرار است همه را هدایت کرده و امر را برای همگان واضح کند که حجت بالغه است.

وی بیان داشت: برترین حجت بالغه پیامبر گرامی اسلام همین قرآن کریم است که قرار بود تا روز قیامت باقی باشد و رسول الله حجت بالغه برای همه انسانها تا قیامت است.

حجت الاسلام یزدان پناه تصریح کرد: قرآن کریم بهترین هدایتگر جامعه بشری در همه زمانها و مکانها است و کسی اهل این کتاب شود متوجه می شود چه اسراری در وجود خود دارد.

استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم اظهارداشت: در ایام ارزشمند و گرانقدری قرار داریم که انسان می تواند بهره گیری شایسته ای در مسیر سعادت و رستگاری خود داشته باشد./1314/202/ب3

ارسال نظرات