۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۵۵۲۶

چند خبر کوتاه ازجامعه المصطفی العالمیه

مبتلا بودن نخبگان زمان امام حسین(ع) به ویروس بی تفاوتی و بی خیالی، راه اندازی آزمایشی بازار اینترنتی کوثر، برگزاری آزمون پذیرش ویژه طلاب هندوستان، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر واطلاع رسانی جامعه المصطفی، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه در دیدار با فعالان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد که به میزبانی وی انجام شد؛ به تشریح اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در قیام امام حسین (علیه السلام) پرداخت.

وی  در ابتدا با اشاره به خطبه امام حسین(علیه السلام )در سال 59 قمری در منا و در جمع نخبگان، تصریح کرد: یکی از عناصر و فلسفه اصلی عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که در جای جای حرکت امام، شعار امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: حضرت سیدالشهداء(ع) در این خطبه که دارای محورهای زیادی است از بی تفاوتی بزرگان و نخبگان جامعه برآشفته شدند و فرمودند:  این یک خطر بسیار بزرگ است که افراد برجسته جامعه دچار ویروس بی تفاوتی و بی خیالی  شده اند و جامعه بی تفاوت در برابر طیف مظالم و مفاسد به انواع مصیبتها دچارمی شود.

لایه های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

آیت الله اعرافی بیان کرد: امربه معروف ونهی از منکر دارای لایه های مختلفی همچون عمومی و همگانی، خانواده، علما، صاحبان قدرت و حکومت و نخبگان است  که شما به عنوان اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نوعی مورد خطاب همه لایه ها هستید و این وظیفه شما را خیلی سنگین می کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامع نگری نسبت به نهی از منکر و امر به معروف، همراهی روحانیون، اصحاب فکر و فرهنگ برای حل مشکلات اجتماعی و همکاری و هم افزایی مسئولان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد را خواستار شد.

برپایه این گزارش، فعالان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میبد در پایان این دیدار از سوی آیت الله اعرافی تجلیل شدند.

راه اندازی آزمایشی بازار اینترنتی کوثر

بازار اینترنتی کوثر، وابسته به شرکت تعاونی مصرف طلاب و کارکنان جامعةالمصطفی، به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، این مجموعه هم اکنون آماده خدمات‌رسانی به کلیه واحدهای جامعه المصطفی، طلاب و کارکنان از طریق سایت  www.KOWSARESHOP.com است.

شایان ذکر است، به زودی با دریافت مجوز بانک مرکزی (E.namad) امکان پرداخت اینترنتی از طریق درگاه‌های بانکی  در این بازار اینترنتی میسر خواهد بود. همچنین نسخه اپلیکیشن تلفن همراه نیز در آینده نزدیک در دسترس کاربران این پایگاه قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به کانال تلگرامی این فروشگاه با آدرس https://telegram.me/kowsareshopchannel  مراجعه نمایند.

 برگزاری آزمون پذیرش ویژه طلاب هندوستان

آزمون پذیرش از میان طلاب برترحوزه های علمیه ومدارس دینی هندوستان متقاضی تحصیل در ایران، در نمایندگی جامعةالمصطفی برگزار شد.

در این آزمون پذیرشی که جهت تکمیل دورهکارشناسی در رشته ھای مختلف برگزار گردید، 233 نفرازخواهران وبرادران شرکت نمودند.

شایان ذکر است براساس برنامه ریزی انجام شده از تاریخ 1 الی 14 آذر، از قبول شدگان در آزمون کتبی برای شرکت درمصاحبه حضوری دعوت خواهد شد.

گفتنی است با توجه به استقبال خوب داوطلبان ازسراسر کشور و به منظور فراهم نمودن تسهیل لازم برای شرکت داوطلبان درآزمون و کاهش هزینه های طلاب، این آزمون به صورت همزمان درچھارایالت بزرگ هندوستان دهلی، اتراپردیش، کشمیر و مھاراشترا برگزار گرديد.

برگزیدگان این آزمون برای ترم دوم سال تحصیلی 96 -95،  جهت تحصیل به ایران اعزام خواهند شد .

برگزاری محفل شعر عاشورایی

محفل شعر خوانی یکی از برنامه های اختصاصی هفته ادب فارسی بود.

به مناسبت تقارن هفته‌­ی شعر و ادب فارسی با ایام سوگواری و شهادت اباعبدالله­الحسین(ع)، گروه علمی-تربیتی آموزش زبان و ادبیات فارسی با همکاری انجمن علمی زبان وادبیات فارسی معاونت پژوهش محفل ادبی شعرخوانی با حضور شاعران جوان و آیینی از کانون شعر و قلم جامعه‌­الزهراء(س) و انجمن علمی-ادبی مؤسسه­‌ی آموزش عالی بنت­‌الهدی در سالن کنفرانس برگزار کرد.

پس از تلاوت قرآن و متن­‌خوانی مجری سرکارخانم سلیمانی، خانم ­ها بشری موحد و گرجی از کانون شعر و قلم جامعه­الزهرا و سرکارخانم جعفرزاده و ایمانی سروده­‌های خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین(ع) قرائت کردند. طلاب نیز از سطوح ورشته­های علمی مختلف اشعار، متن­های ادبی یا دلنوشته­های خود را در این محفل ارائه دادند.

همچنین مرثیه­ خوانی ملیّتی طلاب نیجریه گویای تأثیرگذاری جهانی نهضت حسینی و ارادت طلاب به آستان عاشورائیان بود.

برگزاری «سلسله نشستهای معرفتی قیام عاشورا» در واحد گرگان

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و گرامیداشت نهضت حسینی، معاونت فرهنگی تربیتی اقدام به برگزاری سلسله نشست های معرفتی با نام «پیام امام حسین (ع) و قیام عاشورا» نموده است.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی،در این مراسم انجمن های فرهنگی تربیتی تاجیکستان، افغانستان، همبستگی, چین، آفریقا و انجمن قرآنی نسیم وحی متولی برگزاری مراسم می باشند.

شایان ذکر است در این مراسم مسائلی چون اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع), رد شبهات مربوط به آن امام همام و.. توسط اساتید و سخنرانان مورد بحث قرار می گیرد./1325/ت303/ی

ارسال نظرات