۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۶۱۷
آیت الله قریشی:

علما با استناد به منابع معتبر از تحریف وقایع عاشورا جلوگیری کنند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم بهره گیری از منابع معتبر در نقل وقایع عاشورا، گفت: نقل است که امام برای وداع با حضرت علی اصغر(ع)، او را در آغوش گرفتند که در این هنگام مورد اصابت تیر قرار گرفت نه اینکه امام وی را بالای دست گرفته و از دشمن خود عاجزانه طلب ترحم به طفل خود کنند.
آیت الله قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، با تقدیر از حجت الاسلام شامی که در غیاب حجت الاسلام شهرستانی مدیریت این مدرسه را به عهده گرفتند، اظهار داشت: از خدای متعال برای این عزیزان طلب توفیق می کنم.

وی به سه مسأله در مورد واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: در شب عاشورا امام حسین(ع) بیعت را از یاران برداشتند ولی هیچ یک میدان را ترک نکرده و اظهار وفاداری کردند و امام فرمودند که اگر بمانید فردا شهید می شوید.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عده ای زمانی از لشکر امام جدا شدند که هنوز به کربلا نرسیده بودند پس از رسیدن خبر شهادت مسلم(ع) عده ای رفتند ولی در کربلا کسی از امام جدا نشد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) هرگز رفتار ذلیلانه ای نداشتند، رفتار ایشان پر از عزت و کرامت بود و ملائک از صبر ایشان شگفت زده شدند و این سخن که امام ذلیلانه بفرمایند که اگر به من آب نمی دهید به این کودک آب دهید سخن درستی نیست.

آیت الله قریشی گفت: نقل است که امام برای وداع با حضرت علی اصغر(ع)، او را در آغوش گرفتند که در این هنگام مورد اصابت تیر قرار گرفت نه اینکه امام وی را بالای دست گرفته و از دشمن خود عاجزانه طلب ترحم به طفل خود کنند.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم بهره گیری از منابع معتبر در نقل وقایع عاشورا، گفت: علما و روحانیان باید با بهره گیری از منابع معتبر از تحریف وقایع عاشورا و بازگویی آن جلوگیری کنند.

وی افزود: شهید مطهری نوشته اند که از امام حسین(ع) چنین روایتی نیست که از لشکر یزید آب طلب کرده باشند، بلکه به مانند حضرت عباس(ع) مشک برداشته و به شت فرات حمله بردند.

حجت الاسلام جواد ارجمندی، مدیر جدید حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه نیز در این مراسم اظهار داشت: تلاش می کنیم به شیوه خرد جمعی برنامه ها تدوین و کارها به گونه ای که موجب رضایت امام عصر(عج) واقع شود جلو برود.

وی با تقدیر از تمامی کسانی که از گذشته در این حوزه تلاش کرده اند، گفت: حجت الاسلام شهرستانی و حجت الاسلام شامی برای مدیریت هر چه بهتر این مدرسه علمیه تلاشهای زیادی کرده اند و ما هم راه آنان را ادامه می دهیم./936/202/ب2

ارسال نظرات