۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۵۵۶۳۲
آیت الله علم الهدی:

بانوان زینب وار انقلاب اسلامی را یاری کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دین ما به حضرت زینب(س) تنها با رهروی راه ایشان ادا می شود، خطاب به بانوان، گفت: امروز که انقلاب ما در شرایط تهاجم همه جانبه دشمن قرار دارد، باید مانند حضرت زینب(س) انقلاب را یاری کنید و احیاگر خون شهدا باشید.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد پیش از ظهر امروز در همایش «رهروان زینبی» در پایانه معراج گفت: امروز صرفا ذکر مصایب امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در واقعه کربلا کفایت نمی کند و وقایع عاشورا و مابعد آن نیاز به تحلیل و تبیین دارد.

وی افزود: حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع)، مدیریت نهضت عاشورا را برعهده گرفتند و اگر ایشان نبودند، کربلایی که افتخارآفرین و قهرمان ساز شد، به یک واقعه تلخ در تاریخ اسلام و محل اشکالی نسبت به مبانی امامت و ولایت تبدیل می شد.

آیت الله علم الهدی با تأکید براینکه عاشورا پیچیده ترین جریانی بود که جریان نفاق طی تاریخ اسلام ایجاد کرده است، تصریح کرد: برخی کربلا را ندانم کاری یزید تحلیل می کنند در حالی که هرگز اینگونه نبود و بنی میه با توطئه های پیچیده کربلا را رقم زدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قیام کربلا با دو توطئه دشمن مواجه بود؛ نخست پراکنده سازی مردم از اطراف امام با ترسیم چهره ضدمردمی از ایشان؛ ابن زیاد وقتی وارد کوفه شد از ترس با لباس مبدل وارد شد چرا که کوفه یکپارچه انقلابی و حامی امام حسین(ع) بود اما طی 20 روز چنان دگرگون و یزیدی و اموی شد که حاضر بودند در دفاع از یزید علیه امامشان شمشیر بکشند.

وی خاطرنشان کرد: در این توطئه امام حسین(ع) پیروز شدند چرا که اگر مردم تا زمان ورود امام به کوفه چهره واقعی شان را آشکار نمی کردند و بعد این اتفاق می افتاد، با وجودعهدشکنی کوفیان به سرنوشتی بدتر از سرنوشت امام حسن(ع) مبتلا می شدند و ایشان را در مقابل مردم قرار می دادند بنابراین همان بهتر که زودتر چهره واقعی شان آشکار شد.

آیت الله علم الهدی، تحقیر اهل بیت(ع) را دیگر توطئه جدی دشمن در جریان کربلا برشمرد و گفت: اصولا هدف از اسارت بردن اهل بیت(ع) پس از عاشورا، شکسن صلابت پیامبر(ص) و خاندان ایشان بود در حالی که اسرا اعم از کوچک و بزرگ حتی برای آب یا کتک نزدن به دشمن التماس نکردند و دشمن خودباخته و خرد شد و به شکست خود اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه چوب زدن یزید بر لبان مبارک امام حسین(ع) از سر اوج استیصال در برابر روشنگری های حضرت زینب(س) بود، به جامعه بانوان یادآور شد: شما وارث چنین شخصیتی هستید و امروز که انقلاب ما در شرایطی از تهاجم دشمن خارجی و جریان لائیک داخلی قرار دارد، باید مانند حضرت زینب(س) انقلاب را یاری کنید و احیاگر خون شهدا باشید.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه دین ما به حضرت زینب(س) تنها با اشک ریختن بر مصایب ایشان ادا نمی شود و باید رهروی راه ایشان باشیم، افزود: حضرت زینب(س) در قامت دلاورمردان کربلا نقش آفرینی کردند که نشان می دهد بانوان مردآفرین هستند.

وی با اشاره به اثرگذاری بانوان در خانواده، محیط کار و جامعه خطاب به انان گفت: با این بی عفتی ها شما بانوان می توانید مقابله کنید؛ داشتن الگویی همچون حضرت زینب(س) برای شما تکلیفی سنگین نسبت به ایفای نقش ایشان در زمان حاضر ایجاد می کند./201/930/ب1

ارسال نظرات