۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۵۵۶۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه مقابله با جنگ نرم دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد، گفت: امروز هم برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند وحدت این دو نهاد علمی دینی هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی - کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای طلاب، اساتید و دانشجویان و یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در قالب کنگره سه هزار شهید این استان برگزار شد، با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، افزود: نباید اجازه دهیم یاد شهدا در جامعه اسلامی کمرنگ شود.

وی با اشاره به حضور نمایندگان طلاب و دانشجویان در اجلاسیه شهدای طلاب و دانشجو، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هم نمایندگانی از این دو قشر شهدایی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا پیام وحدت حوزه و دانشگاه در جبهه‌ها را عملی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد؛ اما امروز هم برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نیازمند وحدت این دو نهاد علمی دینی هستیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی علما و امرا دو قشر سرنوشت‌ساز جامعه برای حرکت در صراط مستقیم هستند، افزود: بر این اساس باید دانشجویان و طلاب با تهذیب نفس، علم‌آموزی و مهارت‌افزایی راه شهدا را در حوزه و دانشگاه ادامه دهند تا بتوانند خدمت بیشتر و بهتری به جامعه دینی کنند.

وی با اشاره به اهمیت یاد شهدا، اظهار کرد: امروز دشمن تلاش زیادی برای ایجاد گسست بین نسلهای ایران اسلامی می‌کند تا نسلهای جدید انقلاب را از غیرتمندی دفاع مقدس و فرهنگ شهادت دور کرده و اثرگذاری پیام شهدا بر آنها را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم با استفاده از ابزارها و روشهای مختلف یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگاه داریم، خاطرنشان کرد: درواقع حفظ آرمانهای شهدا و ترویج سبک و سیره آنها مصداق بارز معروف‌گستری در جامعه اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه منجر به گسترش روحیه انقلابی و نشاط می‌شود، اظهار کرد: در این راستا بایستی همه مردم احساس مسؤولیت کرده و امانت بزرگ شهدا را تداوم دهند.

وی با بیان اینکه دشمن از تداوم راه شهدا هراس دارد، اضافه کرد: برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا راهی برای پیوند نسلهای جدید با نسل دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باقی ماندن در راه شهدا از رسیدن به شهادت سخت‌تر است؛ به همین دلیل باید با مقاوم‌سازی خود و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و معنوی، تهاجم دشمنان را خنثی و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کنیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات