۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۶۴۳
عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی:

اهل سنت خراسان شمالی رهبر معظم انقلاب را اولوالأمر واجب‌الاطاعه می‌دانند

عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: علما و جامعه اهل سنت این استان رهبر معظم انقلاب را اولوالأمر واجب‌الاطاعه و فصل‌الخطاب دانسته و اجازه هیچ‌گونه فعالیت دشمنان علیه نظام اسلامی را نمی‌دهند.
آخوند گلدی کمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی، امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای طلاب، اساتید و دانشجویان و یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی که در قالب کنگره سه هزار شهید این استان برگزار شد، اظهار کرد: مقام شهید بی‌نهایت است؛ ازاین‌رو هر اندازه درباره فضیلت و جایگاه شهدا سخن بگوییم کم گفته‌ایم.

وی با بیان اینکه کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا هم با هدف حفاظت و حراست از خون و آرمانهای این بزرگواران برگزار می‌شوند، افزود: حفاظت از دستاوردها و ارزشهای شهدا درواقع ضامن سربلندی و عزت همه ملت ایران است.

آخوند کمالی که مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، با اشاره به اینکه جامعه و علمای اهل سنت این استان به طور کامل از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی حمایت می‌کنند، اضافه کرد: اهل سنت خراسان شمالی به هیچ عنوان افکار و اندیشه‌های تکفیری و وهابی را قبول ندارند.

وی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری و تروریستی به اسم اسلام و مسلمانی به‌ویژه در بین مسلمانان دست به جنایت می‌زنند در حالی که این اقدامات آنها کوچک‌ترین قرابتی با اسلام ندارد.

آخوند کمالی ادامه داد: افکار، گفتار و رفتارهایی که بیانگر خشونت باشند ارتباطی به اسلام و قرآن ندارند؛ ازاین‌رو همه مکلف هستیم تا به‌منظور حفظ ارزشهای دینی و وحدت امت اسلام، با اندیشه‌های تکفیری و وهابی مخالفت و مقابله کنیم.

این عالم اهل سنت استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پیشرفتهای نظام اسلامی در چند دهه اخیر، اظهار کرد: ارتش رژیم شاهنشاهی نه اهل جنگ و نه دفاع بود اما به برکت انقلاب اسلامی امروز ارتش جمهوری اسلامی به نیرویی تبدیل شده هشت سال دفاع مقدس را با موفقیت پشت سر گذاشته و نسبت به قبل هم چند برابر قوی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج هم از دستاوردهای کم‌نظیر انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: نیروهای مؤمن و رزمنده سپاه برای این مملکت و انقلاب اطمینان‌بخش هستند.

آخوند کمالی با اشاره به اینکه جامعه اهل سنت همه تمام تلاش خود را برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی به کار می‌گیرد، افزود: امروز علمای حنفی و جامعه اهل سنت خراسان شمالی رهبر معظم انقلاب را اولوالأمر واجب‌الاطاعه و فصل‌الخطاب خود می‌دانند و اجازه هیچ‌گونه فعالیتی علیه حکومت و نظام اسلامی را به دشمنان نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: همه اعم از شیعه و سنی وظیفه داریم با صفا و برادری در همه صحنه‌ها در کنار هم حضور داشته باشیم و به فرمان رهبر معظم انقلاب برای پیشرفت و توسعه بیش‌ از پیش کشور با اتحاد و انسجام تلاش کنیم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمنهای سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات