۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۵۵۷۲۲
استاد حوزه علمیه:

گناه و دنیا دوستی سبب دوری از اهل بیت می‌شود

استاد حوزه علمیه گناه و دنیا دوستی را سبب دور شدن از اهل بیت(ع) و ولایت دانست و گفت: گناه موجب دوری انسان از امام زمان خود می شود و این انحراف به تدریج او را در نقطه مقابل امام خود قرار می دهد.
رضا حیدریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام رضا حیدریان، استاد حوزه علمیه بابل امشب در امامزاده عبدالله بابل با اشاره به اهمیت مجالس عزای حسینی، گفت: مجالس عزای سیدالشهدا(ع) کلاس آموزش درس معارف الهی است زیرا عزادار حسینی با شناخت حقیقی امام حسین(ع) و قیام آن حضرت، ایشان را الگوی حقیقی زندگی خود قرار دهد.

وی افزود: در ایام عزاداری امام حسین(ع) به برکت سیدالشهدا(ع) و برپایی محافل عزا بسیاری از گناهان در جامعه اسلامی کم می شود و این به علت افزایش معنویات در سطح جامعه است.

استاد حوزه علمیه یکی از علل قرار گرفتن مردم کوفه را در برابر امام حسین(ع) را فاصله گرفتن از مسیر ولایت دانست و تاکید کرد: هر کسی که از اهل بیت(ع) دور شود خود را به سمت گمراهی و ظلمت سوق داده است زیرا اهل بیت(ع) و امامان معصوم کشتی های نجات جامعه بشری هستند.

وی گناه و دنیا دوستی را سبب دور شدن از اهل بیت(ع) و ولایت دانست و خاطرنشان کرد: گناه موجب دوری انسان از امام زمان خود می شود و آنقدر به تدریج این انحراف گسترده می شود تا حدی که این انسان برای مطامع دنیایی خود در مقابل امام زمان خود می ایستد.

حجت الاسلام حیدریان ائمه معصوم(ع) و مشی آنان را مظهر اعتدال حقیقی دانست و گفت: یک مومن نه از امام خود پیشی می گیرد و نه عقب  می افتد بلکه همواره در کنار امام زمان و پا به رکاب ایشان است.

وی ادامه داد: آنچه که سبب مراتب بالا برای سلمان فارسی در دوران پیامبر(ع) و امیرمومنان(ع) و همچنین حبیب ابن مظاهر در واقعه کربلا شد، اطاعت محض آنان از ولی خدا و امام عصر خود بود.

استاد حوزه علمیه لایروبی گناهان از صفحه دل را موجب طهارت روحی انسان دانست و گفت: انسان گاهی به واسطه یک گناه و آلودگی نفسانی سقوط می کند و به زمین می خورد که نمونه برجسته آن برای عمرابن سعد بود که بزرگ ترین جنایت تاریخ بشریت را برای طمع ملک ری و حب دنیا مرتکب گردید.

وی با بیان این مطلب که باید از کربلا و واقعه عاشورا برای زندگی دنیایی خود درس بگیریم، افزود: باید مانع حکمفرمایی فرعون درون خود شویم که این وسوسه های نفسانی و دنیایی انسانی مانند شمر را علیرغم داشتن سابقه جانبازی در رکاب امیرمومنان(ع)، به درجه ای از شقاوت می رساند که امام زمان خود را به شهادت می رساند.

حجت الاسلام حیدریان با اظهار نگرانی از عدم توجه به درسها و عبرت های عاشورا در برخی از محافل عزاداری، گفت: متاسفانه برخی ها تلاش می کنند که موضوع قیام امام حسین(ع) تنها در مجالس عزا محبوس باشد و کارکردی بیرونی و اجتماعی برای دوران ما نداشته باشد که این دقیقا در راستای طرح ریزی و تلاش دشمنان برای انحراف در محافل عزاداری است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از درس های کربلا، صعود حر از مرتبه تقابل با امام حسین(ع) تا قرار گرفتن در زمره یاران خاص آن حضرت و در نهایت شهادت در مسیر قیام سیدالشهدا(ع) است./202/1313/ب1

ارسال نظرات