۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۵۷۴۳
تولیت آستان قدس رضوی:

اولویت خدمات آستان قدس رضوی، خراسان بزرگ است

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اولویت آستان قدس رضوی برای هر اقدامی، خراسان بزرگ است و در ارائه هر گونه خدمتی میان دو استان خراسان شمالی و جنوبی با خراسان رضوی تفاوتی قائل نیستیم.
تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار ائمه جمعه شهرهای استان خراسان شمالی، امامان جمعه هر شهر را ملجأ و پناهگاه مردم آن شهر خواند و با تأکید بر جایگاه بسیار مهم و تأثیرگذار نماز جمعه در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و دینی جامعه، خاطرنشان کرد: فریضه‌ الهی‌ نماز جمعه‌، فرصتی مغتنم برای تبیین‌ مسائل‌ مختلف‌ عبادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ مورد نیاز جامعه‌ است.

وی با اشاره به سیاست جدید آستان قدس رضوی در اعطای بخشی از عواید موقوفات برای محرومیت زدایی در منطقه موقوفه، اظهار کرد: آستان قدس رضوی مطابق با فرامین مقام معظم رهبری در قالب منشور هفتگانه، بنا دارد بخشی از عواید موقوفات مناطق محروم را در راستای توسعه همان مناطق هزینه کند که این اقدام پس از بررسی‌ میزان درآمد موقوفه و نیاز منطقه محروم اجرا خواهد شد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر لزوم اکرام زائران رضوی از مبدا تا مبدا تاکید و اظهار کرد: یکی از اقدامات در راستای تسهیل شرایط سفر زائران، احداث میقات الرضا(ع) است و با توجه به اینکه استان خراسان شمالی در مسیر گذر زائران امام علی‌بن موسی الرضا(علیه‌السلام) قرار دارد، با در نظر گرفتن نیاز و اولویت سنجی مجتمع های میان راهی در این مسیر احداث خواهد شد.

وی اولویت آستان قدس رضوی را برای هر اقدامی، خراسان بزرگ دانست و تصریح کرد: در ارائه خدمات به نیازمندان یا تاسیس میقات الرضا(ع) میان دو استان خراسان شمالی و جنوبی با خراسان رضوی تفاوتی قائل نیستیم و نگاه ما به خراسان بزرگ است.

در ابتدای این دیدار تعدادی از ائمه جمعه شهرهای مختلف استان خراسان شمالی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند./101/1308/ب1

ارسال نظرات