۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۵۷۴۴

نخستین همایش «دختران زینبی» در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) نخستین همایش «دختران زینبی» در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.
 اولین همایش «دختران زینبی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین همایش «دختران زینبی» از سوی اداره علوم قرآنی و حدیث حرم مطهر رضوی به منظور گرامیداشت دختران حماسه ساز کربلا در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن از سوی فاطمه جعفری یکی از فراگیران قرآنی حرم مطهر رضوی آغاز شد و با دعای فرج، صلوات خاصه، تدبر در ضحی، تدبر در سیره معصومان(ع) و ارائه محفوظات از سوی فراگیران در دارالقرآن کریم ادامه یافت.

فاطمه هاشمی، کارشناس مسؤول آموزش دارالقرآن الکریم در این مراسم اظهار کرد: این مراسم ویژه فراگیران دختر بالای 8 سال کلاس های قرائت و تدبر در قرآن کریم حرم مطهر رضوی و مساجد وابسته در سطح شهر مشهد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دختران، همسران و خواهران امام حسین(ع) نقش مهمی در انتقال پیام عاشورا به جهانیان داشتند، گفت: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی در نظر دارد تا با الگوگیری از زنان و حماسه سازان عاشورایی و برگزاری کلاس ها و کارگاه های قرآنی بتواند دخترانی زینبی تربیت کند.

کارشناس مسؤول آموزش دارالقرآن الکریم بیان کرد: آستان مقدس امام رضا(ع) با برگزاری کلاس ها و برنامه های قرآنی ویژه کودکان و خردسالان افزون بر قرائت صحیح قرآن کریم، مفاهیم و معنی این کتاب آسمانی را نیز آموزش می دهد.

وی افزود: اداره آموزش علوم قرآنی حرم مطهر رضوی در نظر دارد تا همایش «دختران زینبی» را هر سه ماه در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار کند./101/1308/ب1

ارسال نظرات