۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۷۴۹
عباسی:

تنها در حیات طیبه، مادران شهدا پرورش می یابند

عباسی با اشاره به اینکه انتظار فرج، اصالت ایثار و بیداری اسلامی سه رکن اساسی حیات طیبه هستند، گفت : این دلیل به وجود آمدن مادران شهیدزا شده است؛ ما هیچگاه از زنان غربی که رشد یافته زندگی غربی هستند، توقع شهید زا بودن را نداریم.
دکتر حسن عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حسن عباسی شب گذشته در جمع جوانان و فعالان فرهنگی شهر کرمان در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان با اشاره به سبک زندگی اسلامی و جهاد کبیر، گفت: جهاد کبیر به معنی اطاعت نکردن از دشمن است.

رییس اندیشکده یقین افزود: شعار عزت در معرفت توحیدی، عمل توحیدی امام حسین(ع) بود که درس عظیمی را به ما داده است.

عباسی در ادامه بیان داشت: با بررسی و کنکاش در فضای مجازی، بازی ها، سریالهای هالیوود، علوم انسانی غربی و تکنولوژی غربی، دعوت به اطاعت از کفار بر ایمان روشن می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: پیام آمریکایی همان ارائه تفکر و اندیشه لیبرالیسم است.

وی بیان کرد: روح آمریکایی یا پیام آمریکایی، پیام نفی عاقبت، آخرت و لذت بردن از  همین دنیا است، نه قبل از تولد را باور دارد و نه بعد از آن را، به همین دلیل برنامه ای برای انسان ندارد.

عباسی گفت: در رؤیای آمریکایی سبک زندگی، اصالت لذت و اصالت طمع مطرح است و به عنوان ارزش حساب می شود.

وی ادامه داد: فردی که با یک زندگی  آمریکایی بزرگ شده، هرگز نخواهد فهمید در راه دین جان سپردن یعنی چه، مدافع حرم اهل بیت(ع) شدن چه افتخاری دارد، ما اینها را در فرهنگ اسلامی و ایرانی مان ایثارگری می نامیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خروجی سبک زندگی آمریکایی را در آمار بالای فرزندان نامشروع جامعه آمریکا باید مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در رویای ایرانی و اسلامی، آنچه مورد نظر و مطرح است مسأله انتظار است، ارزش های اسلامی، نفع حرص و طمع، اصالت ایثار است.

رییس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: در بحث بیداری اسلامی باید مراقب باشیم که تکنولوژی و علوم غربی ما را مسحور نسازد.

عباسی با اشاره به اینکه انتظار فرج، اصالت ایثار و بیداری اسلامی سه رکن اساسی حیات طیبه هستند، بیان داشت: این دلیل بر بوجود آمدن مادران شهیدزا شده است.

وی ادامه داد: ما هیچگاه از زنان غربی که رشد یافته زندگی غربی هستند، توقع شهیدزا بودن را نداریم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: افسر جوان جنگ نرم باید تلاش کند، بتواند خوب و بد، حق و باطل، نور و ظلمت را تفکیک کند و به سوی کمال حرکت کند.

عباسی در پایان گفت: محرم، ایام کسب شور و شعور است، باید تلاش کنیم تا همه آحاد جامعه بصیرت و آگاهی و درک درست از شرایط موجود جامعه و رسالت بزرگی که خداوند بر انسانها نهاده است را کسب کنند.

گفتنی است، در این مراسم از تمثال حسن عباسی، اثر عباس گودرزی رونمایی و به وی اعطا شد./9705/202/ب2

ارسال نظرات