۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۴۵۵۷۵۰
آیت الله رجبی:

نتیجه دادن نشست های دیپلماتیک درباره سوریه انتظاری غیر واقع بینانه است

آیت الله رجبی با بیان این که انتظار به نتیجه رسیدن نشست های دشمن درباره بحران سوریه انتظاری غیر واقع بینانه است، گفت: راه پیروزی بر استکبار و تروریسم همان راه مقاومت است که بارها تجربه شده است.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست های متعدد برای حل بحران سوریه گفت: مقام معظم رهبری مکرر فرمودند و یک آموزه دینی است که دشمنان اسلام جز به نابودی اسلام به هیچ چیز قانع نیستند.

وی افزود: در مذاکراتی که یک طرف آن دشمنان قسم خورده اسلام حضور دارند بدون شک هر برنامه ای که بخواهد مطرح شود آن ها اینگونه فکر می کنند که چگونه می توانند اسلام را در آن منطقه دچار آسیب کنند یعنی به جز این هدف دیگری ندارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه شعارهای علمیه مبارزه با تروریسم و داعش از سوی استکبار دروغ است، اظهار داشت: استکبار جهانی خود این تروریست ها را به وجود آورده است، آمریکا و کشورهای غربی اگر در مبارزه با تروریسم جدی بودند الان از تروریسم در منطقه خبری نبود.

وی ادامه داد: اگر پشتیبانی مالی تروریست ها از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان و غرب قطع می شد تکفیری هایی وجود نداشتند، آمریکا و استکبار هیچ گونه تصمیمی برای مبارزه با تروریسم ندارند بلکه تروریسم را خود خلق کرده و برای نابودی اسلام تغذیه و پشتیبانی می کنند.

آیت الله رجبی با بیان این که انتظار به نتیجه رسیدن نشست های دشمن درباره بحران سوریه انتظاری غیر واقع بینانه است، ابراز داشت: راه پیروزی بر استکبار و تروریسم همان راه مقاومت است که بارها تجربه شده است، متعدد مقاومت در منطقه انجام شده و به همانند مواردی مقل انقلاب، حزب الله و جنگ تحمیلی به نتیجه رسیده است.

وی عنوان کرد: هر جا که مسیر مقاومت و همبستگی ملت ها وجود داشته پیروزی حاصل شده است، همچنین هرجایی که در این زمینه کوتاهی رخ داده و امید به مذاکرات و معاهدات و سازمان های بین المللی بوده جز زیان چیزی نداشته ایم و در ادامه هم چنین خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: قرآن به صراحت می فرماید این دشمنان همواره در جنگ با شما خواهند بود تا این که اگر بتوانند شما را از دین جدا کنند، قرآن همچنین می فرماید اگر آن ها مسلط شوند به هیچ پیمان و معاهده ای پایبند نخواهند بود؛ خوی استکبار و کشورهای ضد اسلام این گونه است.

وی اضافه کرد: اگر دشمن را خوب بشناسیم و ویژگی ها و ترفندهای آن را بدانیم دل به مذاکرات و معاهدات نمی بندیم، ما گاهی در جایی شرکت می کنیم که احیانا نگویند که این ها اهل مذاکره نیستند و یا اگر حضور پیدا می کردند مسأله حل می شد؛ باید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند امید را به درون داشت نه به بیرون، اگر با نیت خالص و اتکای به نیروهای داخلی پیش برویم امداد الهی هم انسان را یاری می کند و پیروزی حاصل خواهد شد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات