۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۷۵۶
برای حضور در مراسم اربعین حسینی؛

5 هزار زائر استان مرکزی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده اند

مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: تاکنون پنج هزار نفر از استان مرکزی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.
خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، تا به امروز 25 مهر ماه مصادف با 14 محرم پنج هزار نفر از استان مرکزی در سامانه سماح برای حضور در مراسم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین علاقه مندان همچنان می‌توانند با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی در استان نسبت به نام‌نویسی برای زیارت اربعین در سامانه مذکور اقدام کنند.

متقاضیان زیارت اربعین در اسرع وقت نسبت به ثبت نام اقدام کنند

خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: متقاضیان ثبت نام زیارت اربعین هر چه سریع تر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و ثبت نام خود را به روز های آخر موکول نکنند.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به اینکه ۳۸ دفتر خدمات زیارتی در استان تحت نظارت سازمان حج و زیارت در امر ثبت نام زائران در سامانه سماح فعال هستند، اظهار داشت: ۱۳ دفتر خدمات زیارتی به صورت موقت راه اندازی شده که مردم می توانند به این دفاتر مراجعه کنند.

دلپاک با اشاره به تدابیر امنیتی و نظم خاص سفر زیارتی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: فقط به زائران اربعین حسینی که در سامانه «سماح» ثبت نام و مراحل قانونی را طی کرده‌اند، اجازه ورود به عراق داده خواهد شد.

اربعین حسینی نماد قدرت و وحدت مسلمانان جهان

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جز استان صادر کننده روادید زائران اربعین حسینی قرار ندارد افزود: افراد برای دریافت روادید اربعین حسینی خود می توانند به دفاتر کنسولگری در قم و تهران مراجعه کنند.

دلپاک در ادامه اربعین حسینی را نماد قدرت و وحدت مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: اربعین حسینی، فرصت بسیار ارزشمندی در جهت ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی با بیان اینکه اربعین حسینی مظهر وحدت انسانی است، خاطر نشان کرد: فضای اربعین فرصت مناسبی برای شناخت انسان ها از سیره ائمه (ع) است و همگان باید از این مهم به خوبی بهره مند شوند.

به گزارش رسا، ثبت نام از متقاضیان اعزام به کربلا در ایام اربعین حسینی امسال از 16 مرداد ماه جاری از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir آغاز شده است./302/842/ب1

ارسال نظرات