۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۵۷۸۲
حجت الاسلام پناهیان:

وظیفه عزاداران حسینی نصرت دین و احیای امر الهی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه عزاداران حسینی، گفت: یک عزادار حسینی پس از پشت سر گذاشتن عاشورا باید دغدغه نصرت دین و احیای امر الهی را داشته باشد، این به معنای بازگشت مدیریت امیرمومنان(ع) در جامعه خواهد بود.
حجت الاسلام احمد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه در جلسه سخنرانی خود که شامگاه یکشنبه در حسینه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان برگزار شد با طرح این سوال که مراسم عزاداری در ایجاد انگیزه نسبت به تکلیف مداری در حوزه جهان و حاکمیت جق چه میزان عمل کرده است، گفت: همانطور که از هیات ها انتظار داریم نماز را برپا دارند توقع داریم درباره حاکمیت حق در جهان و پیرامون ولایت امیرمومنان(ع) روشنگری کند.

وی افزود: برخی هیات ها تا پاسی از شب مشغول عزاداری هستند و به دلیل مشکل اختلاط دختران و پسران در آنجا پای پلیس به میان می آید، سپس مسؤولان هیات می گویند نمی توان به عزاداران امام حسین چیزی گفت. نگاه بچه هیاتی ها باید این باشد که مدیریت حق چگونه محقق می شود، مقدمه تکلیف مداری از حق این است که اسلام مهم باشد.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سخنرانان مجالس عزاداری چگونه عمل کرده اند که عزاداران نسبت به حاکمیت حق در جهان هیچ اطلاع و دغدغه ندارند، کم فروشی فقط برای کاسبان نیست بلکه شامل روحانیت نیز می شود.

وی ادامه داد: طاعت به معنای تکلیف مداری در حوزه اقامه امر حق است، مانند انگیزه ای که سبب انقلاب اسلامی شد، انگیزه امام راحل برای ایجاد انقلاب به دلیل زمینه سازی برای حکومت امام زمان(عج) بوده است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: عشق به خدا سبب می شود حاکمیت غیر حق در جهان قابل تحمل نباشد، با ایجاد همان روحیه ای که در امام حسین(ع) بوده در دل های انسان به معنای ادامه راه آن حضرت است، فقط روضه خوانی نمی تواند ادامه دهنده راه امام حسین(ع) دهد، این شور و فریاد باید همراه با روحیه حسینی باشد تا اثر کند.

استاد حوزه علمیه افزود: تکلیف مداری و عشق به خدا دو عنصر اساسی فرهنگ شهادت و حسینی است، یک انسان عاشق به خداوند برای نصرت دین دغدغه مند است، امروز اسلام ستیزان و اسلام هراسان درحال مدیریت جهان است، الآن آمریکا به دنبال حل مشکل حلب در سوریه است تا نیروهای داعش آزادی بیشتری پیدا کنند، آنها به دنبال حل مشکل داعش نیستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: یک عزادار حسینی پس از پشت سر گذاشتن عاشورا باید دغدغه نصرت دین و احیای امر الهی را داشته باشد، این به معنای بازگشت مدیریت امیرمومنان(ع) در جامعه خواهد بود./202/811/ب1

ارسال نظرات