۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۵۵۷۸۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جهت تعالی فکری و اندیشه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که همگان وظیفه داریم در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه گام برداریم، گفت: بدون توجه به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و آگاهی جامعه، روند توسعه متزلزل و مختل خواهد بود؛ کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جهت تعالی فکری و اندیشه شناخته می شود.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت تبریز، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب تبریز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان شناخته می شود.

وی با بیان این‌که همگان وظیفه داریم در جهت ارتقای سطح آگاهی و دانایی جامعه گام برداریم، خاطرنشان کرد: بدون توجه به ارتقای شاخص‌های فرهنگی و آگاهی جامعه، روند توسعه متزلزل و مختل خواهد بود، کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی در جهت تعالی فکری و اندیشه شناخته می شود.

محمدپور با تشریح اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی، برطرف کردن نیازهای علمی محققان و پژوهشگران، تأکید دوباره بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه و همچنین قرار دادن کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این نمایشگاه طلیعه حرکت های بزرک فرهنگی در استان باشد، اعتقاد راسخ داریم که فرهنگ اساس و شالوده کار در توسعه همه جانبه کشور است، به عبارت دیگر توسعه بدون توجه و نگرش فرهنگی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به این‌که برگزاری چنین رویدادهایی تأکیدی بر اهمیت جایگاه فرهنگ در تعالی کشور است، گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب تبریز، رنگ و بوی محرم دارد؛ چنانکه همزمان با این رویداد بزرگ فرهنگی، چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز میزبان عموم علاقه‌مندان و مشتاقان معارف الهی خواهد بود.

محمدپور با بیان این‌که 90 ناشر از 23 کشور دنیا با 18 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: این نمایشگاه با حضور هزار ناشر داخلی نیز همراه است که همه ساله میزبان خیل مشتاقان کتاب و کتابخوانی از استان‌ها و کشورهای همجوار است، امیدواریم به واسطه برگزاری این نمایشگاه، شاخص مطالعه را افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که شاخص مطالعه و کتابخوانی در کشور مناسب نیست، افزود: نمایشگاه کتاب عرصه رقابتی میان ناشران ایجاد می کند که می تواند ارتباط میان مؤلفان، ناشران و مخاطبان پدید آورد که این امر در پدید آمدن آثار فاخر و مطلوب کمک شایان توجهی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پایان از همکاری و تعامل مدیران استان، مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، شرکت نمایشگاه‌ بین المللی تبریز و بانک شهر در برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تقدیر و تشکر کرد./935/202/ب2

ارسال نظرات