۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۵۷۹۸
با حضور مردم شهید پرور؛

پیکر شهید روحانی مدافع حرم در قم تشییع شد

وداع با پیکر شهید مدافع حرم حجت‌ الاسلام سعید بیاضی زاده و چهار شهید از تیپ زینبیون در قم برگزار و پیکر مطهر این شهدا تشییع شد.
شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر حجت الاسلام سعید بیاضی زاده نخستین شهید کرمانی مدافع حرم پیش از ظهر امروز با حضور ده ها نفر از مردم قم برگزار شد.

در این مراسم که از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد شخصیت های برجسته ای از جمله حضرت آیت الله نوری همدانی استاد برجسته درس خارج، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال استاد درس خارج حوزه علمیه حضور داشتند.

مردم در این مراسم پیکر مطهر این شهید را با سردادن شعارهایی از جمله «الله اکبر»، «لا اله الا الله«، «محمد رسول الله»، «لبیک یا حسین»، «هیهات منا الذلة»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» تشییع و بر ضرورت پاسداشت هرچه بیشتر و بهتر شهدا و فرهنگ شهادت تأکید کردند.

همچنین تشییع کنندگان با سر دادن شعارهایی همانند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر آل سعود» جنایات این دولت ها را در کشورهای اسلامی محکوم کردند.

پیکر مطهر این شهید پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت الله نوری همدانی برای خاکسپاری به گلزار شهدای استان کرمان منتقل شد.

شایان ذکر است، سعید بیاضی‌زاده، طلبه اهل روستای «حجت‌آباد» شهرستان انار روز پنجشنبه ۲۲ مهر توسط نیروهای داعش در سوریه به شهادت رسیده است.

عموی وی به نام شهید اکبر بیاضی‌زاده و پسر عمویش به نام شهید غلامرضا بیاضی‌زاده اهل حجت‌آباد نیز در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است، در این مراسم چهار شهید دیگر با نام های سیدعلی حسینی سید، ساجد حسین، سید محسن حسن و شبیر حسین از  تیپ دلاور زینبیون نیز تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) قم به خاک سپرده شدند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات