۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۸۶۶
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت ارشاد:

جوامعی می توانند رشد کنند که آراء و اندیشه های مختلف در آن بیان شود

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه ما از افراط ها و تفریط ها ضربه خورده است، گفت: جوامعی می توانند رشد کنند که آراء و اندیشه های مختلف در آن بیان شود.
کاراندیش مروستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کاراندیش مروستی، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 26 مهرماه در گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خراسان رضوی که در سالن اجتماعات روزنامه قدس برگزار شد، گفت: ترویج ارزشها و فضائل اخلاقی براساس ایمان و تقوا است.

وی با بیان اینکه جامعه ما از افراط ها و تفریط ها ضربه خورده است، اظهار کرد: جوامعی می توانند رشد کنند که آراء و اندیشه های مختلف بیان شود.

حجت الاسلام صداقت، مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد الرضا در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری گفت: در حال حاضر 1683 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان مشغول به فعالیت است که از این تعداد 666 کانون در شهرها، 1017 کانون در روستاها و 360 کانون در مشهد و 115 کانون در حاشیه شهر مشهد مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می دهد که کانونها دارای پتانسیل بالا برای فعالیت در استان هستند، تصریح کرد: این کانونها می توانند پایگاه قوی برای فعالیتهای فرهنگی باشد و دولت می تواند با اعطای مجوزهای علمی، مهارتی و اقتصادی در جهت ارتقای ظرفیت کانونها قدم بردارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا مسجد الرضا ادامه داد: درآمدزایی، تأسیس بازارهای مسجد محور از تولید داخلی به اهالی محله می تواند از جمله راهکارها و فعالیتهای نو در کانونهای مساجد باشد که نیازمند صدور مجوزهای مرتبط است.

سید جلال فیاضی، عضو شورای شهر مشهد نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: استان خراسان‌رضوی به‌ویژه شهر مشهد پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و اگر جمهوری اسلامی را به اسلام و زبان فارسی بشناسند هر دو نماد در مشهد و استان موجود است.

وی بیان کرد: استان خراسان‌رضوی مهد فرهنگ و رسانه استبه طوری که بسیاری از  اهالی فرهنگ در کشور، از این شهر برخاسته‌اند و مشهد قطب دوم رسانه‌های کشور است، خبرگزاری‌ها در این شهر همه نمایندگی دارند و 300 خبرنگار در این شهر فعالیت می‌کنند.

فیاضی بیان کرد: مشهد 2017 فرصت بسیار خوبی برای توسعه فرهنگی شهر مشهد است و البته متاسفانه دیرهنگام به آن پرداخته شد در عین حال فرصت مشهد 2017 نباید فقط به برگزاری مراسم و جشنواره‌ها محدود شود، اگرچه این قبیل برنامه‌ها مهم است اما آن انتظاری که اهالی فرهنگ و رسانه دارند، برآورده نمی‌شود، مشهد 2017 نقطه جهش برای توسعه زیرساخت‌های شهر باشد.

عضو شورای شهر مشهد تصریح کرد: مشهد 2017 باید پایه ای باشد بر اینکه به شاخصهای چشم انداز توسعه مشهد در 2017 برسیم و مشهد 2017 نقطه ای برای توسعه فرهنگی و توسعه زیرساختهای این شهر شود.

گفتنی است، در این نشست ديدگاه هاي هنرمندان در حوزه هاي مختلف هنري، سينمايي، فرهنگي، مطبوعات، موسیقی، قرآن و عترت و كانون هاي فرهنگي مساجد مطرح شد./201/934/ب1

ارسال نظرات