۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۵۵۸۹۰
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

سیاست های غربی عربی دشمنان در منطقه نخ‌نما شده است

استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: سیاست های غربی، عربی و صهیونیستی دشمنان اسلام در منطقه نخ‌نما شده است.
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تبریز امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر با برگزاری تجمع اعتراض آمیزی، جنایات‌های رژیم آل سعود در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم کردند.

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در این تجمع، اظهار داشت: در دهه اخیر، استکبار جهانی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از برخی کشورهای منطقه از جمله حکام آل سعود در صدد متوقف کردن بیداری اسلامی در منطقه هستند.

وی با بیان این‌که جبهه مقاومت اسلامی مانع از تحقق نقشه‌های شوم استکبار در منطقه شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان جهان اسلام و تشیع با جنایت هایی که در یمن، عراق، سوریه، لبنان بحرین، مصر و دیگر کشورهای اسلامی انجام می دهند، تنها به دنبال تضعیف جبهه مقاومت و براندازی انقلاب اسلامی ایران هستند.

حجت الاسلام خدیوی تصریح کرد: مستکبران و  هم‌پیمانان صهیونیستی آنها بدانند که جبهه مقاومت اسلامی، تنها در عراق، سوریه و یمن خلاصه نمی شود؛ رزمندگان این جبهه با فداکاری، از جان گذشتگی، اعتقاد و ایمان راسخ از اسلام دفاع می کنند و به لطف الهی در آینده ای نزدیک، شاهد آزادسازی کامل حلب و موصل خواهیم بود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که سیاست های غربی، عربی و صهیونیستی دشمنان اسلام در منطقه نخ‌نما شده است، افزود: ملت‌های مسلمان باید در عمل مقابل سیاست‌های خصمانه رژیم آل سعود ایستادگی کنند و اجازه ندهند که حیثیت جهان اسلام با نابخردی های حکام سعودی به باد رود.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی اظهار داشت: ما دانشگاهیان همچون دیگر اقشار مختلف مردم با محکوم کردن جنایات‌های رژیم آل سعود در یمن، از مجامع بین‌المللی و به ویژه از مدیران سیاسی و در رأس آنها از کشورهای جهان اسلام می خواهیم تا در برابر جنایات آل سعود ساکت ننشیند.

وی با طرح این سؤال که چرا ملت یمن باید این گونه مورد ظلم واقع شوند، خاطرنشان کرد: عربستان با این جنایت ها می خواهد در منطقه و جهان اعلام موجودیت کنند، ولی بداند که با این جنایات وحشیانه چهره واقعی آل سعود و سردمداران صهیونیست آن برای ملت ها و کشورها آشکارتر می شود.

پورمحمدی با بیان این‌که مسلمانان در حد توان چهره حقیقی حکام سعودی را رسوا خواهند کرد، تصریح کرد: آنچه مسلم است و تاریخ ثابت کرده، ظلم هیچ‌گاه پایدار نبوده و نخواهد بود، دیر یا زود طومار ظالمان عربی و غربی از کشورهای منطقه و ممالک اسلامی پیچیده خواهد شد.

بنابر این گزارش، در پایان این تجمع قطعنامه ای از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در محکومیت جنایات آل سعود علیه مردم مظلوم یمن قرائت شد، در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما حکام آل سعود را که گمراهانی روسیاهند و بقای خود بر اریکه‌ قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمان با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ آنان می دانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند را مسئول جنایات بی شرمانه‌ای که با چراغ سبز آمریکا در یمن رقم می‌زنند، می دانیم.

در این بیانیه آمده است؛ حکام عربستان سعودی نشان داده اند که با حمله به خانه ها، بیمارستان ها، اجتماعات مردم و زیرساخت های یمن، هدفی جز تضعیف جبهه مقاومت مردمی در یمن ندارند و در این راه حتی حاضرند در ماه های حرام خون بیگناهان بسیاری را بر زمین بریزند./935/202/ب2

ارسال نظرات