۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۵۵۹۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی حد و مرز نمی‌شناسد

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ارتقای سطح بصیرتی و سواد رسانه‌ای جامعه برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان، گفت: جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی ایران حد و مرز نمی‌شناسد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع بانوان فرهیخته استان با بیان این‌که ناآگاهی از تهدید و فرصت های فضای مجازی منجر به صدمات جبران ناپذیر فرهنگی و فکری در خانواده‌ها شده است، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی غرب با هدف اثرگذاری در فرآیند تربیت فرزند در محیط خانواده هستند.

وی با بیان این‌که نقش تربیتی مادران در محیط خانواده غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و تربیت فرزندان اغلب از سوی این قشر انجام می‌گیرد، بانوان فرهیخته می‌توانند در راستای آگاه سازی جوانان، مربیان مدارس و دیگر افراد جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی اقدامات ارزشمندی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب علیه نظام اسلامی ایران حد و مرز نمی‌شناسد، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی باید با هماهنگی، تعامل و پرهیز از کار جزیره‌ای و با توجه به ظرفیت مجموعه خود در راستای شناسایی آسیب‌ها، ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان به دنبال تغییر باورهای دینی و تضعیف اعتقادات جامعه نسبت به اصول و مسلمات دینی هستند، افزود: اکنون مرز جغرافیایی برای دفاع از دین نداریم، چراکه دشمن در خانه‌های ملت ایران با شبکه‌های ماهواره و فضای مجازی نفوذ کرده اند.

وی با تأکید بر ارتقای سطح بصیرتی و سواد رسانه‌ای جامعه برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان یادآور شد: بایستی نسبت به تاثیر فضای مجازی در سبک زندگی اسلامی تأمل کرد؛ گاه مشاهده می شود ظهور تکنولوژی‌های نوین در عصر معاصر و کارکرد آن در فضای مجازی باعث اختلال در بعضی رفتارهای فردی و اجتماعی می شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: ۱۶۰ کانال و دو هزار شبکه در حوزه فضای مجازی با هدف تهاجم فرهنگی و علیه انقلاب و اسلام فعال هستند، متأسفانه ۷۰ درصد خانواده‌های ایرانی تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره و رسانه‌های مدرن قرار گرفته و در معرض تهدید هستند.

وی ادامه داد: در برخی مناطق مرفه نشین شهر عده‌ای به جای فرزند آوری اقدام به نگهداری حیوانات خانگی می‌کنند و برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با هدف علنی سازی خیانت در خانواده و از بین بردن حیاء در خانواده ها تلاش می کنند، این در حالی است که چنین رفتارهایی در تضاد با سبک زندگی اسلامی هستند./202/935/ب1

ارسال نظرات