۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۵۹۲۰
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

شورای راهبردی بانوان می‌تواند نیاز‌های فرهنگی خواهران در اربعین را مرتفع کند

حجت الاسلام احمدی گفت: تشکیل شورای راهبردی بانوان می‌تواند بخشی از نیاز‌های فرهنگی، عقیدتی و دینی که بانوان در مراسم اربعین نیاز دارند بررسی و انجام دهد.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید احمدی، رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین بعداظهر امروز در نشست خبری شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان که در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین برگزار شد با اشاره به اینکه شورای راهبری بانوان اربعین با ریاست خانم لاله افتخاری آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: تشکیل شورای راهبردی بانوان می‌تواند بخشی از نیاز‌های فرهنگی، عقیدتی و دینی که بانوان در مراسم اربعین نیاز دارند را بررسی و انجام دهد.

وی ادامه داد: در این شورا دانشگاه و حوزه بسیار کمک کرده‌اند، همچنین اقداماتی برای برگزاری مراسم‌های ویژه قرآنی، ارسال مبلغان دینی و تولید آثار فرهنگی صورت گرفته است، به همین منظور شورا برای پاسخگویی منطقی و به موقع به زائران با گروه‌های مختلفی چون: جامعه المصطفی، بسیج اساتید، وزارت فرهنگ، وزارت کشور، حوزه‌ها و سازمان فرهنگ و ارتباطات و ... همکاری می‌کند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه تمام خدمات این شورا برای بانوان ایرانی است، خاطرنشان کرد: در این شورا تمام اقدامات در جهت خدمات‌دهی به بانوان ایرانی است، اما چنانچه همکاران عراقی در کمیته‌های فرهنگی احساس نیاز خود را به ما ارائه دهند این شورا همکاری لازم را با کمیته‌های عراقی خواهد داشت.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تأکید کرد: شورای راهبردی بانوان امسال موکب‌های فرهنگی را در نظر گرفته است که در شهر نجف در رو به روی شارع الرسول و در کربلا پشت خیمه‌گاه است، بقیه موکب‌ها نیز در مسیر کربلا مستقر خواهند بود، تا به امروز برای نصب دو موکب دیگر صحبت‌هایی صورت گرفته که به مرحله نهایی نرسیده است.

وی یادآور شد: وظیفه موکب‌های بانوان انجام فعالیت‌های فرهنگی است، به همین منظور مبلغان دینی در این موکب‌ها مستقر خواهند بود، ضمنا برنامه‌هایی ویژه کودکان، کرسی‌های تلاوت قرآن و موضوع روایت اربعین در این موکب‌ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به موضوع راویان اربعین، بیان داشت: یکی از فعالیت‌هایی که امسال برای اولین بار انجام خواهد گرفت بحث راویان اربعین است، برای مراسم اربعین امسال یک گروه از میان بانوان انتخاب کرده‌ایم که قرار است واقعه اربعین را به زبان فارسی و عربی به شکل مصور روایت کنند، این راویان در دو موکب نجف و کربلا و در دو نقطه دیگر عراق مستقر خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای بحث اعزام بانوان و ساماندهی آنها در مرز کشور ایران از سوی شورای راهبردی بانوان و کمیته‎‌های زیربط آن اقدامات لازم صورت گرفته است، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که طرف عراقی ما در آن سوی مرز نیز باید خدمات لازم برای جا به جایی زائران را داشته باشد./816/202/ب2

 

ارسال نظرات