۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۵۹۵۱
آيت‌الله سعیدی:

شهیدان دفاع مقدس اسلام لیبرالیسمی را به حاشیه کشاندند

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: شهیدان دوران دفاع مقدس طرفدار اسلام حقیقی بودند و با فداکاری و جانفشانی خود اسلام لیبرالیسمی و اسلام واپس گرا را که غرب طرفدار آن بود، به حاشیه کشاندند.
مجلس گراميداشت سردار شهيد آزادي و چهار همرزم دلاورش در حرم مطهر رضوي (9)

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سعیدی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز تدفین سردار شهید حسن آزادی، جانشین فرمانده لشکر 21 امام رضا(ع) و چهار شهید دفاع مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین مقام شهیدان در نزد خداوند پرداخت و با استناد به آیات نورانی قرآن کریم گفت: شهید با شهادتش دارای اعتبار و آبرو می‌شود و بعد از او همه متعلقات او از جمله دست خط‌ها، وصیت نامه، لباس‌های او و حتی محل دفنش دارای ارزش و اعتبار است و گاهی دست خط شهدا را در موزه‌ها نگهداری می‌کنند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه قبور شهدا محل زیارت مومنان است، افزود: افراد بسیاری مانند مخترعان، نویسنده‌ها و امثال آنها به گردن ما حق دارند زیرا بخشی از سرمایه و عمر خود را برای رفاه و آسایش ما صرف کرده‌اند، ولی در این میان شهدا حق بزرگتری به گردن ما دارند، چرا که همه هستی خود را فدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: شهیدان دوران دفاع مقدس طرفدار اسلام حقیقی بودند و با فداکاری و جانفشانی خود اسلام لیبرالیسمی و اسلام واپس گرا را که غرب طرف دار آن بود، به حاشیه کشاندند.

امام جمعه قم با اشاره به حوادث و اتفاقات دوران صدر اسلام ابراز کرد: در دوران حکومت حضرت علی(ع) عده‌ای اسلام را به حاشیه کشاندند و به همین خاطر بسیاری ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش شده بود و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با قیام خود اسلام حقیقی را به مردم معرفی کردند و باعث نجات جامعه اسلامی از تحریفات شدند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: شهیدان هشت سال دفاع مقدس با تاسی به مولایشان حضرت سیدالشهداء(ع) با اسلام انحرافی و اسلام بی تحرک مبارزه و اسلام حقیقی را به جهان معرفی کردند.

وی با تأکید بر لزوم تکریم مقام شهدا عنوان کرد: این موضوع باعث دلگرمی خانواده شهدا و همچنین ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در بین جوانان می‌شود.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد: یکی دیگر از مقام‌هایی که خداوند به شهدا عطا می‌کند، این است که خداوند گناهان او را می‌آمرزد و مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد./101/1308/ب1

ارسال نظرات