۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۵۵۹۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

فرهنگ عاشورا نقطه قوت انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دنیای کفر به رهبری شیطان بزرگ آمریکا در تقابل است، گفت: نقطه قوت انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا است و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به این مسأله کاملا پی برده اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی مرکز استان، گفت: زمانی متولیان و نوکران اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) می‌توانند همگام با عاشورا حرکت کنند که مبلغان این نوع دیدگاه و فلسفه عاشورا در جهان باشند.

حجت‌الاسلام شکریان اظهار داشت: عاشورای حسینی مکتبی جامع، اثرگذار و تحول‌آفرین است که از مرز داستان و مسأله صرف تاریخی عبور کرده است، نمی‌شود عاشورا را جنگ معمولی دانست که با قتل و غارت به پایان رسیده بلکه با جنگ‌های دیگر فرق داشته و به عنوان جریان پاک، نورانی و اثرگذار در بین بشریت و نخبگان جهان مطرح است.

وی افزود: عاشورا نیز همانند قرآن به مکتب، افراد، اقشار و موضوعات خاصی اختصاص نداشته بلکه برای همه بشریت در همه زمان‌ها، مکان‌ها و مکاتب برای رهایی از ظلمت، هدایت به نور و موفقیت، مبارزه با استکبار، ظلم‌ستیزی و انحطاط جهانی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که اطعام‌دهی، سخنرانی، مداحی و بیان احادیث در مجلس عزای حسینی تنها زوایا و مصداق مراسم عاشورایی است، خاطرنشان کرد: باید نگاه آرمانی به فلسفه عاشورا در مجالس حاکم باشد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این‌که از نگاه جامع و کامل فلسفه عاشورا فاصله زیادی داریم، ادامه داد: باید هر اندازه که دشمنان، استکبار و مخالفان عاشورا هجوم می‌آورند ما هم بیشتر در جلسات خود نگاه عاشورایی و انقلابی داشته باشیم و مجالس ما هر سال شایسته تر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران متولیان و خادمان امام حسین و اهل‌بیت(ع) را مصداق امین بودن برشمرد و گفت: آیا با وجود قرار گرفتن در چنین جایگاهی از همه ظرفیت، اختیار و قدرتمان برای ترویج نگاه آرمانی فلسفه عاشورا استفاده کردیم که فردا بتوانیم جوابگوی امام حسین(ع) باشیم به یقین می‌توان گفت نه چنین استفاده‌ای نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که امام حسین(ع) و فلسفه حسینی(ع) جهانی شده نباید از قافله این سیر حرکتی عقب باشیم، اضافه کرد: مکتب و روح عاشورا در همه جهان ساری و جاری است تنها با نگاه آرمانی عاشورا می‌توان مبلغ فلسفه عاشورا در جهان بود.

وی نفوذ نام حسین(ع) را در قلب خطرناکترین دشمن اسلام ثمره خون پاک حسین(ع) برشمرد و افزود: در کنار کاخ سفید در قلب خطرناک‌ترین، بدترین، بی‌رحمانه‌ترین دشمن حسین(ع)، نام حسین(ع) نفوذ کرد که این اثرگذاری خون پاک و مکتب حسینی بوده که چراغ هدایت بخش جهان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این‌که نه تنها اما حسین(ع) بلکه علی اصغر حسین(ع) نیز جهانی شده است، ادامه داد: امروزه در 50 کشور جهان به عشق علی‌اصغر(ع) همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود که عزت علی‌اصغر نیز به واسطه نام حسین(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران یادآور شد: دشمن از نام و فرهنگ امام حسین(ع) می‌ترسد چون از آن ضربه خورد به همین دلیل سعی می‌کند جلوی برگزاری این مراسم گرفته شود، مقابله با فرهنگ و مکتب حسینی در دستور کار دشمن قرار دارد چون می‌داند برگزاری مجلس حسین(ع) یعنی مبارزه با هر نوع استکبار، ظلم، سلطه‌گری و چراغ هدایت بشریت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یکی از مصادیق و جلوه‌های نورانی مکتب عاشورا را برگزاری مراسم اربعین حسینی برشمرد و گفت: تشکیل ستاد اربعین بهترین راه جهانی کردن مکتب عاشورا است، از اختلافات بی‌موردی که از سوی دشمنان طراحی می‌شود دوری کنیم و با تعامل قانونی و شرعی، اتحاد و همدلی در زیر سایه پرچم امام حسین(ع)، رهبری و انقلاب از فلسفه عاشورا حفاظت کنیم.

وی در ادامه به تبیین شعار حسینی پرداخت و اطهار داشت: اینکه می گوییم هر روز عاشورا و هر زمین کربلا، یعنی کربلا درگیری دو جبهه حق و باطل بود و هر روز که درگیری جبهه حق و باطل شکل بگیرد آن روز عاشورا است و ما مسلمانان باید ببینیم که آن روز در کدام جبهه قرار می گیریم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با دنیای کفر به رهبری شیطان بزرگ آمریکا در تقابل است، افزود: نقطه قوت انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورا است و دشمنان بعد از پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به این مسأله کاملاً پی برده اند.

وی با بیان این که تضعیف فرهنگ عاشورا یکی از اهداف مهم نظام سلطه بوده است، ادامه داد: با توجه به همه تلاش دشمن برای کمرنگ کردن و از بین بردن این فرهنگ ارزشی، شاهد هستیم که فرهنگ حسینی از هر زمان دیگری جاودانه تر شده و هر سال که بر ما می گذرد شور و شعور حسینی در دل مردم ما بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود فرهنگ عاشورا را رمز بقا و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروز به برکت این فرهنگ متعالی نظام اسلامی به الگویی تمام عیار در عرصه های مختلف برای دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پیشرفت و تعالی نظام اسلامی در آینده نیز در گرو تقویت فرهنگ عاشورایی در بخش های مختلف جامعه است، ادامه داد: اگر امروز نظام اسلامی با اقتدار در برابر ابرقدرت های جهان ایستاده به دلیل فرهنگ ظلم ستیزی است که از عاشورا به ارث برده است./1317/202/ب2

ارسال نظرات