۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

آینده سوریه را باید مردم آن تعیین کنند نه قدرت های استکباری

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام جهانی انتخابات و دموکراسی را پذیرفته است، گفت: اگر مردم بشار اسد را هم نمی خواهد خودشان باید تصمیم بگیرند و تکلیف مشخص است.
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری  نشست های بی نتیجه درباره بحران سوریه گفت: این جنگ در واقع جنگ بین انقلاب اسلامی و مخالفان آن به شمار می رود که در سوریه تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: مقاومت اسلامی که مظهرش در لبنان، سوریه و برخی کشورهای دیگر هست داعیه دار این است که سرنوشت مردم سوریه باید به دست خود آنها باشد، خود مردم سوریه در انتخابات شرکت کرده و به بشار اسد رأی دادند و اگر هم اعتراضی و مخالفتی وجود دارد خود آنها باید حل و فصل کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نظام جهانی انتخابات و دموکراسی را پذیرفته است، اظهار داشت: اگر مردم بشار اسد را هم نمی خواهند خودشان باید تصمیم بگیرند و تکلیف مشخص است.

وی ادامه داد: اما مشکل اینها نیست بلکه بحث بر سر این است که قدرت های جهانی با پول عربستان و برخی از شیوخ منطقه جایی برای سرکوب مقاومت اسلامی و از بین بردن روحیه مقاومت اسلامی پیدا کرده اند اما الحمدلله مردم آگاه و متدین سوریه و دولت بشار اسد با پشتیبانی هایی که دارد تا کنون توانسته در برابر سیل بنیان کن استکبار و صهیونیسم جهانی بایستد و پرچم مقاومت را سر دست بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که این بدان معنا نیست که نسبت به سوریه و حکومت بشار اسد انتقاد نداریم، ابراز داشت: انتقادها به جای خودش است اما درعین حال پرچم مقاومت را به دست گرفته و جمهوری اسلامی این مسأله را تشخیص داده که این پرچم همچنان باید سر دست محفوظ بماند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات