۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۵۶۰۱۶

چند خبر کوتاه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

برگزاری همایش تخصصی معرفی طرح های پایتختی کتاب، نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی، مسابقه پوستر اقتصاد مقاومتی و برگزاری مسابقه تصویرگری قصه‌های قرآن اخبار کوتاه از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز است.
نمایشگاه کتاب تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی محرمی، مسؤول کمیته برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از برگزاری همایش تخصصی معرفی طرح های پایتختی کتاب ایران خبر داد و اظهار داشت داشت: این همایش در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با حضور دکتر عبدالمهدی مستکین، مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو در ایران و علی اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مطالعات فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

مسؤول کمیته برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به زمان برگزاری این همایش عنوان کرد: این همایش از ساعت 10 روز پنجشنبه(29مهر) در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم از 26 مهرماه تا اول آبان ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.

نام‌نویسی از زائران اربعین حسینی در نمایشگاه کتاب تبریز 
غرفه حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت با نام شهدای منا، میزبان عموم علاقه‌مندان است.

غرفه حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب و چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت با نام شهدای منا، از ۲۶ مهرماه تا یکم آبان ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر  در محل نمایشگاه بین المللی تبریز آماده بازدید علاقه‌مندان کتاب است.

غرفه شهدای منای حج و زیارت استان آذربایجان شرقی در سالن شهریار، با ارائه کتب متنوع در حوزه های تاريخي، اعتقادي، مناسك، ادعيه و زيارت، آموزشي، مهدويت و شيعه شناسي، حج تمتع، عمره مفرده و عتبات عالیات به بازدید کنندگان، حضوری فعال دارد.

بر اساس این گزارش، در غرفه حج و زیارت از متقاضیان و مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی نیز در سامانه سماح ثبت نام بعمل می آید.

مسابقه پوستر اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد
علی محرمی، مسؤول کمیته برنامه های جنبی چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به برگزاری مسابقه  پوستر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این مسابقه با حضور ۱۵ نفر از هنرمندان و با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری که به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی پرداختند، به طور ویژه و موکد ضرورت گفتمان سازی را به اصحاب قلم و اندیشه و مسؤولان یادآوری فرمودند.

محرمی گفت: اقتصاد مقاومتی آن چنانکه از سیاست ها و بیانات ایشان برمی آید، در حقیقت به تحولات ساختاری در نظام اقتصادی کشور اشاره دارد که تحقق آن در گرو عزم و همکاری عمومی مردم برای بازنگری و تغییر در سطوح خرد تا کلان اقتصادی است و بر  این اساس مسابقه پوستر با محوریت و موضوع اقتصاد مقاومتی در کنار بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه طراحی و اجرا شد.

وی ادامه داد: سید رضی رضوی، جلال پیر مرز آبادی و آیسان شیوا داوری مسابقه پوستر اقتصاد مقاومتی را بر عهده داردن، و در اختتامیه این مسابقات که در روز جمعه برابر با ۳۰ مهر برگزار خواهد شد از سه نفر در این حوزه تجلیل خواهد شد.

برگزاری مسابقه تصویرگری قصه‌های قرآن
هدف از برگزاری این مسابقه؛ توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و ترغیب و تشویق هنرمندان جوان و فرهیخته به پرداخت و تامل بیشتر در آیات قرآن کریم عنوان شده است، این مسابقه با موضوع داستان های قرآنی برگزار و تاکید بر خلاقیت و ذوق هنری در خلق بهتر و گویاتر تصاویر از زوایای گوناگون با استفاده از تکنیک های نوین است.

گفتنی است، سید رضی رضوی، جلال پیر مرز آبادی و آیسان شیوا داوری مسابقات تصویر گری قرآن را بر عهده دارد و در اختتامیه این مسابقات که در روز جمعه برابر با ۳۰ مهر برگزار خواهد شد از سه نفر در حوزه تصویرگری قصه های قرآنی تجلیل خواهد شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات