۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۰۵۲
وزیر اطلاعات:

زیرساخت شکوفایی اقتصادی توسعه امنیت پایدار در کشور است

وزیر اطلاعات گفت: رشد اقتصادی مهم ترین اولویت کاری دولت یازدهم است و زیرساخت رسیدن به رشد اقتصادی ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت در جامعه است.
وزیر اطلاعات

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: امنیت به عنوان حق مسلم مردم باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه مسؤولان مربوط قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروز به برکت رهنودهای رهبر معظم انقلاب و همبستگی و همپوشانی نیروهای مسلح ما در تمامی بخش ها و همکاری خوب مردم با سربازان گمنام امام زمان، ایران اسلامی در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد.

وزیر اطلاعات ادامه داد: آنچه در نزد خداوند از اهمیت و مرتبه بالایی برخوردار است تقوای الهی است، این امر خود منجر به کرامت انسان ها و جامعه اسلامی شده و باید در اشکال مختلف مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی به دیدگاه دین مبین اسلام در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: از نگاه دین مبین اسلام همانطور که افراد دارای اراده بوده و باید در راستای تهذیب نفس و تزکیه تلاش کنند، جامعه اسلامی نیز مطابق با آیات و روایات دارای روحی جمعی بوده و باید در راستای ایجاد کرامت انسانی و جلوگیری از طغیان رفتارهای جمعی تلاش کند.

وی اضافه کرد: ملیت گرایی، حزب پرستی، تحقیر اقوام، خود برتربینی، تحقیر ملت های دیگر و حتی تحقیر و تخریب احزاب و گروه های قانونی در عرصه رقابت های سیاسی نوعی طغیان در عرصه اجتماعی است که دارای آثار جبران ناپذیری است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه مطابق با آیات اسلامی نمی توان از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده کرد، گفت: دین مبین اسلام در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی و راه هایی که جوامع و انسان ها باید در آن برای رسیدن به اهداف حرکت کنند برنامه و مسیر تعیین و برای فرد و جامعه تکلیف فردی و اجتماعی تعریف کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: قرآن کریم برای جوامع نیز اراده قائل است، اتفاق هایی که در آن جامعه رخ می دهد را ناشی از اراده همان جامعه می داند.

وی اظهار کرد: در واگذاری مسؤولیت ها در جامعه اسلامی نیز قرآن، جامعه را مکلف کرده و باید در قبال اتفاق هایی که در آن جامعه اتفاق می افتد باید پاسخگو باشد.

وزیر اطلاعات برپاداشتن نماز، پرداخت زکات و نیر احیای امر به معروف ونهی از منکر را نمونه ای از رفتارهای جمعی دانست و تصریح کرد: قطعا آثار اجرای هر یک از این امور و یا کوتاهی در اجرای آنها می تواند دامن گیر کل افراد یک جامعه شده و تمامی افراد آن اجتماع را متاثر سازد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی ادامه داد: رفتار مسؤولان در جامعه اسلامی بسیار مهم است، مسؤولان به عنوان برگزیدگان و نخبگان جامعه باید هر روز رفتارهای خود را محاسبه کرده و رفتارهایی که ممکن است در آینده دچار بروز آثاری سوء بر خود و جامعه شده را شناسایی و در جهت رفع آنها تلاش کند.

وی پرهیز از اختلافات و حفظ وحدت و همدلی را از مهمترین رمزهای موفقیت دانست و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند هر رفتار و گفتاری که موجب ایجاد دو دستگی و افتراق در جامعه شود پذیرفته نیست از این رو همه باید در راستای تقویت همدلی و همپوشانی و هم افزایی در بخش های مختلف تلاش کنند.

وزیر اطلاعات رسیدن به اهداف عالی انسانی را حرکت در مسیر اسلام، پیروی از ائمه اطهار(ع) و نیز تلاش در جهت اجرایی کردن منویات رهبر معظم انقلاب دانست.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مسؤولیت را امانتی الهی دانست و تصریح کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی از یک سو امانت و از سوی دیگر نعمتی است که باید به عنوان وسیله ای برای خدمت بی منت به مردم از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نباید به مسؤولیت ها به چشم طعمه نگریسته شود، گفت: مسؤولان بدون منت و تحقیر خدمات خود را ارائه دهند و در صورتی که درخواست فرد مورد نظر با مقدورات و امکانات اداری امکان پذیر نبود با خلق خوش و گشاده رویی با آنان برخورد شود.

وزیر اطلاعات افزود: رضایت مردمی موجب تقویت انسجام عمومی و اقتدار نظام می شود، حیثیت جمهوری اسلامی ایران در تلاش جمعی مسؤولان و تقوی مدیرانی است که در بخش های مختلف به ارائه خدمت به مردم می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی رسالت جمهوری اسلامی ایران را اجرای ارزش های ناب اسلامی و احیای دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: حکومت در اسلام وسیله ای است برای اجرای احکام اسلامی و تقویت عزت مردم و نیز گره گشایی از کار آنان و ارائه خدمت صادقانه.

وی یادآور شد: امنیت لازمه توسعه اقتصادی است، در سایه امنیت است که توسعه اقتصادی و نیز توسعه فرهنگی اتفاق می افتد چرا که اگر سرمایه گذاران احساس امنیت کنند، قطعاً با طیب خاطر نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در آن منطقه تلاش و برنامه ریزی خواهند کرد./101/880/ب1

ارسال نظرات