۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۵۶۰۵۳
آیت الله ری‌شهری:

اختلاف و نزاع سیاسی مهم‌‌ترین خطری است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند

آیت الله ری‌شهری گفت: اختلاف و نزاع سیاسی مهم‌‌ترین خطری است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند زیرا اگر منجر به جنگ شود این امر سبب پیروزی باطل و از بین رفتن حق می‌شود.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، با اشاره به این فراز از دعای مکارم الاخلاق «وَ إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَيْنِ»، اظهار داشت: این فراز از دعای مکارم الاخلاق اشاره به پیشگیری بروز اختلاف در جامعه اسلامی دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این فراز امام سجاد(ع) به خاموش کردن آتش کینه و عداوت و در مقابل به پیوند دادن کسانی که اهل اختلاف و نزاع هستند توصیه می‌کنند.

آیت الله ری‌شهری با بیان اینکه خطر اختلاف تنها منحصر به مباحث فردی و خانوادگی نمی‌شود، ابراز کرد: اختلاف و نزاع سیاسی مهمترین خطری است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند زیرا اگر منجر به جنگ شود این امر سبب پیروزی باطل و از بین رفتن حق می‌شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امیرمومنان(ع) فرمودند: شیطان به طرق مختلف راه های خود را برای انسان هموار و درصدد از بین بردن دین آنان اقدام می‌کند و با ایجاد اختلاف درصدد از بین بردن وحدت و روشن کردن آتش فتنه است؛ در جای دیگر فرمودند: اختلاف زمینه ساز جنگ است.

این استاد حوزه علمیه در پایان اضافه کرد: اختلافات سیاسی سبب از بین رفتن ارزشهای دینی و موجب درگیری و نزاع در جامعه می‌شود زیرا نزاع سیاسی مقدمه جنگ نظامی بوده و این امر باطل را پیروز و حق را مغلوب می‌کند امری که در صدر اسلام اتفاق افتاد./202/813/ب1

ارسال نظرات