۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۰۵۷
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

میزان کتابخوانی یکی از شاخص‌های فرهنگی هر جامعه است

فرهنگی با اشاره به میزبان تأثیرگذاری برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ عمومی جامعه گفت: میزان کتابخوانی یکی از شاخص‌های فرهنگی هر جامعه است.
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی 

محمدحسین فرهنگی، رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز ترتیب یافت، اظهار داشت: وجود مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی، استان آذربایجان‌شرقی را به استانی فرهنگی و علمی تبدیل کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در حوزه چاپ و نشر نیز فعالیت‌های گسترده و مطلوبی در منطقه شمال‌غرب کشور دارد و مردم آذربایجان همواره از برگزاری رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب استقبال کرده‌اند.

فرهنگی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در مقایسه با دیگر نمایشگاه‌های کتاب استانی گفت: به یقین نمایشگاه کتاب تبریز دارای امتیازات منحصر به فردی است که در هیچ یک از نمایشگاه های استانی مشاهده نمی شود، نمایشگاه تبریز به اذعان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تهران، بزرگترین نمایشگاه کتاب کشور شناخته می شود.

وی با اشاره به میزبان تأثیرگذاری برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: نمایشگاه های کتاب در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین تعامل میان ناشران، مؤلفان و مخاطبان فرهنگ، هنر و ادب نقش ارزنده و ارزشمندی ایفا می کند.

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که نمایشگاه‌های استانی فرصتی برای دسترسی اهالی فرهنگ به تازه‌های نشر در شهرستان‌ها نیز است، افزود: حضور گسترده ناشران در کنار اطلاع‌رسانی مناسب و استقبال ناشران بزرگ کشور از نمایشگاه کتاب تبریز نشان از اهمیت این رویداد فرهنگی منطقه دارد.

فرهنگی با بیان این‌که میزان بازدید مردم آذربایجان‌شرقی از نمایشگاه کتاب تبریز به نسبت میزان جمعیت استان بیشتر از نمایشگاه کتاب تهران است، گفت: ایجاد تسهیلات لازم، حمایت از ناشران و اعطای یارانه خرید کتاب از جمله عواملی هستند که می‌تواند در رونق هر چه بیشتر نمایشگاه‌های کتاب اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: کمک برای پایین آوردن هزینه حضور در نمایشگاه برای ناشران و بازدیدکنندگان در کنار حضور فعال مجموعه هایی مانند آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها نقش مهمی در افزایش میزان استقبال مردم از نمایشگاه های استانی کتاب دارد./935/302/ب2

 

ارسال نظرات