۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۰۶۳

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

نشست بصیرت افزایی، نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سیبوبیه، اولین یادواره سرلشکر شهید ناصری، یادواره شهدای منا، بررسی ظرفیت ها و چالش های مشهد، نشست منشأدین و شب شعر یادمان شهدای مدافع عناوین برنامه هایی است که تا آخر این هفته در مشهد برگزار می شود.
برنامه های مشهد نشست تخصصی بصیرت افزایی اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آخرین تحولات منطقه و ایران در نشست «بصیرت افزایی» از سوی سرگرد حسین زاده، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت عمار مشهد بررسی می شود.

این نشست ساعت ۱۹ روز چهارشنبه بیست و هشتم مهرماه در مسجد حضرت ابوالفضل(س) واقع در خیابان کوهسنگی دایر می شود.

سالگرد ارتحال آیت الله سیبوبیه

اولین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ محمد سیبوبیه، فقیه اهل البیت و عالم متقی،با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین هادی عبدخدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

این مراسم جمعه سی ام مهرماه ساعت 9 تا11 در مؤسسه صاحب الزمان(عج) واقع در خیابان شیرازی برگزار می شود.

گفتنی است، آیت ‌الله حاج شیخ محمد حسین سیبویه حائری از استادان حوزه علمیه خراسان بود که اغلب مشهدی‌ها مقتل‌خوانی وی را در روز عاشورا دیده و پای منبرش گریه کرده‌اند.

یادواره سرلشکر شهید ناصری

همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان اولین یادواره شهید محمدناصر ناصری از سرداران بنام خراسان جنوبی در مشهد برگزار می شود.

اولین یادواره این سردار سرافراز اسلام و مجاهد بدون مرز با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و سپاه خراسان رضوی برگزار می شود.

در این مراسم که پنجشنبه 29 مهرماه در حسینیه امام خمینی واقع در خیابان فدائیان اسلام برگزار می شود، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسدراران انقلاب اسلامی به ایران سخنرانی می پردازد.

یادواره شهدای منا

یادواره شهدای منا با سخنرانی حجت الاسلام فلاح زاده، رییس ستاد ترویج احکام دین و عضو بخش استفتائات دفتر رهبری در مشهد برگزار می شود.

این برنامه چهارشنبه ۲۸ مهرماه ساعت ۸ تا ۱۱ در تالار شهر مشهد واقع در میدان شهدا برگزار می شود.

بررسی ظرفیت ها و چالش های مشهد

ظرفیت ها و چالش های شهر مشهد در جایگاه طلیعه دار تمدن اسلامی در دویست و سی و پنجمین جلسه از سلسله نشست های «شهر، فرهنگ، اجتماع» بررسی می شود.

این جلسه پنجشنبه 29 مهرماه در سالن اجتماعات خانه هنرمندان شهرداری مشهد با حضور علی انتظاری، دانشیار جامعه شناسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می شود.

لشكر عشاق؛ یادمان شهدای مدافع حرم

شب شعر «لشكر عشاق» یادمان شهدای مدافع حرم با گلواژه هاي حسيني شاعران برجسته آئینی كشور در جوار حرم مطهر رضوي برگزار می شود.

این برنامه چهارشنبه ۲۸ مهرماه، ساعت ۱۸ از سوی موسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس در سالن اجتماعات مرکز همایش ها و نمایشگاه های دائمی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

آغاز سلسله مباحث دین شناسی

سلسله مباحث دین شناسی «منشأ دین» از یکم آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام مهدی نخاولی، مدیر مؤسسه راه حق آغاز می شود.

نخستین جلسه این برنامه ساعت 19 در مسجدالنبی(ص) واقع در خیابان کوهسنگی مشهد به همراه مداحی جواد اکبر زاده و مصطفی ربیع برگزار می شود./303/1308/ب1

ارسال نظرات