۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۵۶۰۶۶
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد؛

ضرورت مشارکت حداکثری اصحاب رسانه در فرهنگ‌‌سازی ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی با اشاره به اهمیت ازدواج و ضرورت ترویج آن به ویژه در فضاهای دانشگاهی، بر لزوم تعامل و همکاری حداکثری اصحاب رسانه ها در جهت فرهنگ سازی ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان تاکید کرد.
طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود طباطبایی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پیش از ظهر امروز در  نشست هم اندیشی مسؤولان ستاد ازدواج دانشجویی استان با مدیران و نمایندگان رسانه ها به اهمیت مقوله‌ی ازدواج و ضرورت ترویج آن بویژه در فضاهای دانشگاهی اشاره کرد.

وی گفت: ازدواج از جمله نیازهای طبیعی و تعیین کننده سلامت روان افراد است که فرهنگسازی آن، سبب پیشگیری از بروز بسیاری مشکلات و ناهنجاری های فرهنگی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه در منابع و آموزه های دینی تاکید زیادی بر امر ازدواج و فراهم ساختن بسترهای آن در فضای جامعه شده است، افزود: تامین نیازهای جنسی در قالب ازدواج، در حفظ و پاسداشت ارزش های انسانی و تقویت بنیان خانواده نقش بسزایی دارد.

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آیات و روایات، رسیدن به آرامش و حفظ بنیان های دینی اعتقادی فرد را از دیگر ثمرات ازدواج عنوان و خاطر نشان کرد: تلاش داریم در پنجمین جشنواره «مسیر خوشبختی» زمینه تحقق شعار ستاد ازدواج دانشجویی که «ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و پایدار» است را فراهم آوریم.

وی همچنین با اشاره به بندهای 4 و 10 سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده(ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان برای همه دختران و پسران و ساماندهی نظام مشاوره‌ای و آموزش قبل، حین و پس از تشکیل خانواده و تسهیل دسترسی به آن بر اساس مبانی اسلامی ـ ایرانی در جهت استحکام خانواده)، بر لزوم تعامل و همکاری حداکثری اصحاب رسانه ها در جهت فرهنگ سازی ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان تاکید کرد./202/930/ب1

ارسال نظرات