۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۵۶۰۶۸
مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

جشن ازدواج دانشجویی حرکتی موج آفرین در ترغیب جوانان به ازدواج بوده است

غلامی مقدم، پایین بودن قابل توجه آمار طلاق در ازدواج های دانشجویی نسبت به سایر اقشار را از امتیازات این ازدواج ها برشمرد و گفت: بیست سال برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی در جشن ازدواج دانشجویی، حرکتی مشوّق و موج آفرین در ترغیب و سوق دادن دانشجویان به امر ازدواج بوده است.
ازدواج ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی غلامی مقدم، مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزَشکی مشهد و مدیر سابق ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در  نشست هم اندیشی مسؤولان ستاد ازدواج دانشجویی استان با مدیران و نمایندگان رسانه ها به تبیین نحوه شکل گیری این ستاد و عملکرد آن پرداخت.

وی گفت: در سال 1376  مراسم ازدواج دانشجویی با ابتکار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و همین امر، سرآغاز برنامه ریزی و اجرای فعالیت های وسیعتر و مبتنی بر مباحث علمی و آموزشی در حوزه ازدواج قرار گرفت.

غلامی مقدم پایین بودن قابل توجه آمار طلاق در ازدواج های دانشجویی( در مقایسه با ازدواج انجام شده در فضای عمومی جامعه) را از امتیازات ازدواجهای دانشجویی برشمرد و افزود: بیست سال برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی در جشن ازدواج دانشجویی، حرکتی مشوّق و موج آفرین در ترغیب و سوق دادن دانشجویان به امر ازدواج بوده است.

مدیر اجرایی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزَشکی مشهد، با اشاره به تاثیرات مثبت برنامه های آموزشی در جشنواره ازدواج دانشجویی، مناسب بودن سن ازدواج در دوران دانشجویی، بالا بودن ضریب هوشی و توانمندی های ذهنی دانشجویان و برنامه های آموزشی مدون با بهره گیری از اساتید مجّرب را از دلایل این اثرگذاری مثبت عنوان کرد.

وی همچنین به برخی تهدیدهای موجود در حوزه ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت:  ارائه نظرات غیر کارشناسی و عدم استقبال جوانان از بحث هایی همچون مشاوره( بویژه در بین آقایان) از مهمترین چالش های موجود در بحث ازدواج است که ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه ها را بیش از پیش روشن می کند.

افزایش آمار طلاق های عاطفی نگران کننده است/ لزوم مشارکت رسانه ها در فرهنگسازی آموزش های پیش و پس از ازدواج

در ادامه این نشست، مرتضی روحانی، مدیر ستاد ازدواج دانشجویی استان، با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال های اخیر به ویژه طلاق های عاطفی، اهمیت مسأله «آموزش» در راستای کاهش آمار طلاق های رسمی و  عاطفی را یادآور شد.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت فضای مجازی، بر ضرورت هماهنگی و مساعدت بیشتر رسانه ها در فرهنگسازی ازدواج های دانشجویی و استفاده از ظرفیت های شبکه های مجازی تاکید کرد.
روحانی در ادامه به فرآیند برگزاری پنجمین جشنواره «مسیر خوشبختی» اشاره و تصریح کرد: آموزش دانشجویان مجرد، زوجین دانشجو و والدین و افزایش سطح دانش و بینش مخاطبان از اهداف این جشنواره است.

مدیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی، راه اندازی مرکز مشاوره با رویکرد دینی، تاسیس مرکز جامع همسرگزینی و بهره گیری از پتانسیل های موجود در فضاهای مجازی و رسانه ای را از دیگر تدابیر اتخاذ شده در ستاد ازدواج دانشجویی استان جهت فرهنگسازی ازدواج آسان، عنوان و ابراز امیدواری کرد: با فراهم شدن زیر ساخت های لازم در آینده ای نزدیک، شرایط تحقق این برنامه ها فراهم شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان رسانه های مختلف به ارائه دیدگاه های خود درباره نحوه تعامل با ستاد ازدواج پرداختند که از جمله می توان به بهره گیری از ظرفیت های رسانه ها جهت مستندسازی و انتشار محتوای برنامه ها، ارتباط دادن اساتید مطرح کشوری در حوزه خانواده با اصحاب رسانه، نظرسنجی و انجام پژوهش پیرامون ازدواجهای دانشجویی و تولید برنامه های مشترک بین ستاد ازدواج دانشجویی و رسانه های تصویری اشاره کرد./201/930/ب1

ارسال نظرات